Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skillnad på 98 och ME


mille

Rekommendera Poster

 

hehe, för att vara lite spydig så är det bara namnet.. ;)

 

nää... det är fixat en del buggar från 98se, det är ett "snyggar" gränsnit, bättre nätverks instälningar för hem användare. "real dos mode" är borttaget mm.

 

 

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"hej!

förklara för en okunnig vad det är för skillnd på windows 98 och ME.

/mille"

 

Ingen!

 

Skämt åsido, det finns förståss lite förbättringar här och var, som ett lite flashigare GUI (i stil med windows 2000)

inbyggt stöd för komprimerade filer, systemåterställningsfunktion som låter dig återställa systemet till en tidigare konfigg om nån installation lyckas stöka till det, enklare att konfigga hemmanätverk osv, men det är egentligen ganska ytligt på det hela taget, man kan lugnt säga att det är "Windows 98 Third Edition" dvs samma ruskiga hopkok av 16/32-bitars apps, i stort sett samtliga program och spel för Windows 95/98 (med undantag för några få) funkar också i Windows ME.

och yeah! stödet för realläge har tagits bort, dvs det finns inte längre nåt alternativ i startmenyn för att kunna boota om datorn till dosläge.

 

Om du funderar på att uppgradera rekommenderar jag istället med varmt hjärta Windows 2000 Professional, som visserligen kostar mer och kräver lite mer av dig som användare, men å andra sidan är fan så mycket stabilare och mycket kraftfullare.(bättre filsystem, bättre och mer verktyg för felsökning och underhåll, "rent" 32-bitars system mm mm)

 

Hälsningar

 

//BillGatesTheSecond

[dessutom är windows 2000 framtiden för windows användare]

 

 

 

 

Just wanted to rule the world -Now, whats wrong with that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"Dessutom ryktas det att ME är marginellt men ändå långsammare än 98SE, framförallt diskaccess - även med system restore-agenten avstängd :("

 

Ja har märkt det jag också, nu körde jag rc2 som naturligt nog är långsammare pga all debugg info men det syns på polarens dator (p3 733, 192mb ;))

(jmfrt med Windows 98 alltså)

 

Det är lite tråkigt med tanke på att det är gamla Windows 95 som tuffar på som ett ånglok där under huven ;(

 

//BillGatesTheSecond

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

[inlägget ändrat 2000-09-28 22:29:47 av BillGatesTheSecond]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. som vanligt får man nog se windows 95/98/ME som ett operativ systemet för hemanvändare.

 

Windows ME bygger självklart på samma koncept som windows 98 gör. Men som hemanvändare skall man självklart se detta som ett alternativ.

 

följande saker motiverar detta.

 

1. stödjer senaste hårdvaror.

2. klart förbättrad hjälp system

3. bra guide för folk som vill koppla ett ptp nät.

4. bättre PNP stöd.

 

Om man då sammanfattar detta så ger detta en självklar förbättring om man använder windows 98 som referens.

 

se windows 98/ME för vad det är. Ett system för människor som inte ÄR datorskadade som vi andra.

 

Vi vet att microsoft inte kan skapa ett bra 16 bitars operativ. Men om man får välja mellan pest och kolera så..

 

WINDOWS ME THE BEST U CAN GET.

eller det enda val du har.

eller skiten blir inte bättre.

 

 

// varför använda något som du vet inte fungerar. fråga BILLY.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"hmm. som vanligt får man nog se windows 95/98/ME som ett operativ systemet för hemanvändare."

 

PFFFF! statement of the obvious!

 

"Windows ME bygger självklart på samma koncept som windows 98 gör. Men som hemanvändare skall man självklart se detta som ett alternativ."

 

poängen kära ni är att Windows ME är en dead-end!

 

"följande saker motiverar detta.

1. stödjer senaste hårdvaror.

2. klart förbättrad hjälp system

3. bra guide för folk som vill koppla ett ptp nät.

4. bättre PNP stöd."

 

låt se, Windows 98 med IE 5.5 samt alla relevanta uppdateringar från Windows update (inkl. Winsock 2 bla) plus MSN messenger 3.0 och Windows Media Player 7 exakt vad är det då som Windows ME är så j-a mycket bättre på?

 

"Om man då sammanfattar detta så ger detta en självklar förbättring om man använder windows 98 som referens.

se windows 98/ME för vad det är. Ett system för människor som inte ÄR datorskadade som vi andra."

 

tycker du inte det är dags att höja datorkunnandet för massorna från att enbart titta, till att tom göra nåt ibland också? ;)

 

"Vi vet att microsoft inte kan skapa ett bra 16 bitars operativ. Men om man får välja mellan pest och kolera så.."

 

här förstår jag inte vad du pratar om överhuvudtaget, slashdot? eller ditt egna bs?

 

"WINDOWS ME THE BEST U CAN GET.

eller det enda val du har.

eller skiten blir inte bättre."

 

vaddå? nästan 1000 sek för en uppgradering till ME? eller lägga till 750 sek för en uppgradering till ett os som har framtiden för sig?

(TIPS: whistler som kommer inkl en Windows 2000 Personal Edition)

 

" varför använda något som du vet inte fungerar. fråga BILLY."

 

??? försök att utveckla det om du klarar det!

 

//BillGatesTheSecond

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-09-29 01:34:03 av BillGatesTheSecond]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. mannen vakna upp..

vad är det som skiljer windows 98 första utgåvan mot andra ?.

 

ahah.. uppdateringar..

 

din poäng alltså..

 

varför skaffa något annat än första utgåvan av windows 98 ?

 

om du i din lilla hjärna bara tror att ett nytt operativ bygger på uppdateringar av befintliga programvaror så är det nog dags att börja om med datorkunskapens ABC.

 

om du i nästa vända räknar med att majoriteten av människor skall bli datagurus pga att du anser det.

 

sedan i nästan vända referera till whistler (.net) eller windows 2000 ?personal? "professional" edition som inte ens kan jämföras med windows98/me

 

om du om möjligt inte visste det så bygger windows 2000 på nt kärnan och har inte ens en likhet till windows98/ME

 

hmm.

 

frågan var från början.

 

vad är det för skillnad mellan 98/ME

inte vilket operativ som är bäst.

 

må hända att det du ser på ytan speglar de svar du ger. hmm.

 

liknelse:

 

V70 är exakt samma bil som 850.

 

dom ser ju nästan likadana ut.

 

// tryck på en knapp och ringa till mamma det är dags att gå hem billy.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"om du i din lilla hjärna bara tror att ett nytt operativ bygger på uppdateringar av befintliga programvaror så är det nog dags att börja om med datorkunskapens ABC."

 

Men herregud vilken patetisk j-a människa!

 

OK ska vi jämföra utbildningar?

 

Civilingenjör F KTH med inriktning på datalogi! Du?

(kom igen nu, du hoppade av i högstadiet va?)

Undrar vem som har en liten hjärna här?

Ja herregud så patetiskt!

 

"om du om möjligt inte visste det så bygger windows 2000 på nt kärnan och har inte ens en likhet till windows98/ME"

 

Är det dig själv du svarar på?

Måste det vara eftersom det är du som bitchar om hemmasystem, jag tvivlar på att du kan ge mig en korrekt förklaring på skillnaderna mellan Windows 9X och Windows NT/2000, så försök inte ens din lilla bitch!

 

"må hända att det du ser på ytan speglar de svar du ger. hmm. "

 

Och bitchen kommer igen...

 

"tryck på en knapp och ringa till mamma det är dags att gå hem billy"

 

För att vara den iliterata j-a nolla som du så tydligt framställt dig som så skulle jag gissa på att du är ca 14 år med mamma som stoppar om dig på kvällarna!

 

(för din användarinfo kan man väl inte lita på?)

 

Have fun bitching yourself!

 

//BillGatesTheSecond

 

(cant belive im wasting time on this bitch)

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. fört det första. Bara för att du fick anställning som vaktmästare på en högskola innebär inte att du är något.

 

om du tror att jag skall gå in och förklara för dig skillnaden mellan 2 helt olika operativ så är du dummare en vad din mamma vet om . Ring genast din mamma och fråga henne varför hon spola ner ungen och behöll navelsträngen.

 

Du må tro att du sitter på någon typ av kunskap men det du har visat målar bara upp en bild av en pojke som vill mera än vad han kan. sluta snacka skit. och svara konkret istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"ok. fört det första. Bara för att du fick anställning som vaktmästare på en högskola innebär inte att du är något.

om du tror att jag skall gå in och förklara för dig skillnaden mellan 2 helt olika operativ så är du dummare en vad din mamma vet om . Ring genast din mamma och fråga henne varför hon spola ner ungen och behöll navelsträngen.

Du må tro att du sitter på någon typ av kunskap men det du har visat målar bara upp en bild av en pojke som vill mera än vad han kan. sluta snacka skit. och svara konkret istället."

 

Metatech ta och spring tillbaka till malmskillnadsgatan!

 

Du har ett stort behov att prata om mammor märker jag, då förutsätter jag att du inte vet om vem din är!

 

btw har du inte svarat på vad du har för utbildning, skall väl också här förusätta att du bara är en hormonstinn 14-åring som går i 7:e klass!

 

Exakt vad för konkreta svar vill du ha ditt lilla missfoster?

 

Själv svammlar du bara en massa skit, kanske bäst att du går ut svenskan först, blir lättare att kommunicera då!

 

//BillGatesTheSecond

 

 

 

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hmm.. om du tror att en utbildning kan mäta kunskap och kompetens så behöver du inte säga något mera. Mannen vakna upp det är dags att se sig i spegeln och inse att du inte kommer längre med ditt liv.

 

Du gick en quick kurs på 2 veckor och tragglade genom NT net admin training boken för att till slut kanske efter många ganska tom tröttsamt många ggr lyckas skrapa ihop till ett MCP cert.

 

Människor som du ringer till mig varje dag och betrygar sig i sina sk utbildningar men när ni kommer ut till kunder och skall sätta upp något så kan ni ingenting.

Skaffa dig lite livserfarenhet istället och släng den där utbildningen någonstans.

 

Kunskap bygger på erfarenhet i branchen inte någon dj' Civilingenjör F KTH med inriktning på datalogi.

 

kom tillbaka när du vågar visa ditt riktiga namn och kan visa mig att du sitter bakom någon typ av bakgrund. vilka kunder har du och vilka jobb har du satt upp. Där har vi en mycket mer intressantare fråga.

 

skaffa dig ett liv och sluta skämma ut dig. om du pratar om din mamma så tog hon 1 kr på malmskillnadsgatan!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

MEN HERRE...JÄVLAR!...det är ju så uppenbart att det är du själv du pratar om...va är du för nån j-a pappskalle?

Sitter du och skriver från kumla eller

nån psykiatrisk anstalt där folk som du brukar hamna efter det att dom har bitchat sig själva för mycket!

 

vad fan har du för problem?

(förutom att vara årets största idot that is)

du vill att jag ska avslöja mitt namn och kunder?

din användarinfo säger att den här personen inte vill visa sina uppgifter, men mig bitchar du på som en j-a 25-öres hora?

mycket förtroendeingivande ;(

skaffa mig ett liv? jag har ett liv, i motsats till dig, återigen är det helt uppenbart dig själv du pratar om din patetiska lilla hora!

 

som sagt, gå ut högstadiesvenskan först så att du kan stava ordentligt!

du kan fan inte vara riktigt riktig!

 

//BillGatesTheSecond

 

 

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

hmm. stackars pojk. Det är tydligt att du är en biggamist och att allting som skrivs om dig tas på för stort allvar jag kan bara hoppas att du inte hoppar från någon bro idag. Ring BRIS dom kan säkert hjälpa dig.

 

Mannen efter att läst dina tidigare inlägg så vet jag vad du är för någon.

 

jag funderar om du inte kan platsa som isolering eller något?

 

Vi måste ju hitta något nytta mig dig.

 

Va inte ledsen jag skall komma på något.

Roadkill . Där har du ett jobb du kan ta.

 

// Mannen som alltid kommer se dig som liten.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"Mannen "

 

?

 

ojojdå...direkt från gettot hör jag!

 

Rinkeby?

 

btw du vet att biggamist betyder månggifte på svenska?

nä det visste du såklart inte, du har ju inte lärt dig svenska!

patetiska getto drägg!

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

[inlägget ändrat 2000-09-29 21:42:25 av BillGatesTheSecond]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du jobbat som golf boll tidigare eller.

 

jag kan inte mera än skratta åt dig.

 

du e ju totalt skadad alltså.

 

jag fattar inte ens att jag fortsätter att skriva..

 

Jag ser det som en samhälls tjänst.

 

Någon måste ju se till att underhålla dig. Man vet ju inte vad du som människa kan göra.

 

Trasig leksaker

arsenik i maten som liten.

 

falu korven runt huvudet som barn så hunden vill leka med dig.

 

japp kan tänka mig att du passar in i hela konceptet.

 

sluta nu tjöta och koncentrera dig på något annat.

 

hmm. gå nu in i garderoben igen och vänta till doktorn kommer. han har med sig din nalle.

stackars pojk .

 

sluta tjöta nu..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hmm. jag har tröttnat på dig för länge sedan.....

 

du är en anka

en fis.

du är en brusten fraggel.

 

japp som sagt

 

sug min sure.. skaffa dig ett liv och sluta tjöta..

 

ge upp nu. och sluta snacka skit.

låt detta vara det sista medelandet.

 

det kan du inte. för du är en looser. erkänn. lilla pojk.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

att lägga in fiktiv dialekt ändrar inte grunden Metatech, du är ett gettodrägg, det hörs lång väg!

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt.

 

GE DIG.

 

\_/__/ / \

/ / \/ \ \ / Idiot! Idiot! \

/__OO__ \ \ /

/_ \_/\_/ _\ \ ___________/

(____) /

\/\___/\__/ // _/

(_/

\

\ //_/

\______//

__ __

(____(____)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"som sagt.

GE DIG."

 

det verkar ta på dig, ditt gettodrägg!

 

börjar rösterna höras nu i huvudet?

 

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du inte berätta om det misslyckade exprimentet istället.

 

du vet din födelse.

 

det är sådan människor som dig som behövs.

 

varje gång någon är hård i magen och sitter på dass så behövs det folk som dig att tänka på så att skiten lättare kommer ut .

 

//. skaffa dig en hobby. varför inte lära dig lite om datorer istället.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"kan du inte berätta om det misslyckade exprimentet istället.

du vet din födelse."

 

tog tydligen hårt på dig det här, nåväl det misslyckade är gettodrägg som du och dina gelikar, som suger ut samhället och låter oss andra betala!

 

"skaffa dig en hobby. varför inte lära dig lite om datorer istället."

 

varför det? datorer kan jag, jag har glömt mer om datorer än vad du någonsin kommer att lära dig din lilla gettohora!

 

 

 

Tryck [JA] om du vill att alla i hela Världen ska använda Windows 2000

Vill du trycka [JA] nu?

 

[JA] [KANSKE, Men vågar inte pga av alla skränande pingviner]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm - har inte er "debatt" spårat ur lite för mycket nu??

1) Vad fanken spelar det för roll vad du har läst i skolan? Om du måste använda det som argument har du inte mycket sak att komma med.

2) Att bara göra inlägg med "Lägg av nu" til någon som så tydligt inte tänkter göra det - är ju bara att uppmuntra...

3) I början av tråden handlade det om skillnaderna 98/Me - och ni började tjattra lite om 2K och att det hade/inte hade någon likhet med 98/Me...

Det som är intressant tycker jag istället är alla de likheter som faktiskt finns mellan just Me/2K - exempelvis använder man ju nu samma drivrutinstandard - håller precis på med att hacka drivisar, och det är iofs inte roligare än till gamla winblows, men man slipper ta hänsyn till plattformspecifika struntdetaljer. Delar av kärnan som sköter säkerheten - särskilt på användar/gruppnivå är gemenssam.

Och det finns ett antal punkter till, som vi skulle kunna ha en givande diskussion kring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

"varför det? datorer kan jag, jag har glömt mer om datorer än vad du någonsin kommer att lära dig din lilla gettohora!"

 

jag har glömt mera om datorer ?

 

hmm.. vem är det som behöver svenska lektioner nu då ?

 

din rubbade golfboll.

 

kan du för enkelheten skull redovisa för mig hur ICA protokollet fungerar ?

 

bara för att visa vilken stor människa du är :) NOT

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

Till BillGatesTheSecond och Metatech:

 

Behöver jag säga något?

 

Streck i debatten för ett bra tag sedan.

 

Och läs nu noga:

1. Ni börjar inte kriga med varandra, varesig personligt eller om datorer, i det här forumet.

2. Släpp saker. Ge er. Skippa prestigen.

3. Inga personangrepp.

 

Läs också det finstilta på //eforum.idg.se/finstilt.asp så ser ni hur det fungerar med gula och röda kort, något som är lätt att få om man missköter sig.

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...