Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grupprinciper


Pannkakstrollet

Rekommendera Poster

Pannkakstrollet

Hejsan!

 

Hur felsöker jag grupprinciperna på bästa sätt? De fungerar inte alls (de sätts inte över huvud taget) men jag får inga felmeddelanden i application log. Läget är ganska akut! Nästan inget (vad jag vet) har ändrats på domänen med windows 2003 server och 2000 professional clienter. Domänen har inte bytt namn, DNS-en fungerar, servern uppdaterad, kommunikation till tusen, men inga restriktioner alls på datorerna (det är vanligtvis stenhårt reglerat; såppas att man knappt kan använda datorerna :D)

 

Mycket tacksam för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Pannkakstrollet

Tack för svar. Synd att jag har varit så dum och inte svarat tidigare, men jag har kollat det som skrevs men utan mer resultat än vad som syns nedan...

 

Efter ett bra tids uppehåll med problemet har jag återupptagit arbetet (tack och lov har det inte visats sig vara kritiskt). Jag har tittat i EventViewer och inte hittat några problem där. GPUpdate verkar gå utan problem och allt är bra förrutom mitt problem.

 

Vissa saker fungerar och vissa saker fungerar inte. T.ex. delas skrivare ut med principerna och titeln på webbläsaren ändras, men vissa saker fungerar inte alls. T.ex. User Configuration -> Administrative Tools -> Control Panel -> Prohibit access to the Control Panel är satt till Enabled (och med Group Policy Modeling står den som Enabled). Där står det att ikonen Control Panel skall försvinna från startmenyn men det gör den inte.

 

I Userenv.log kommer det fram rader som

PolicyChangedThread: UpdateUser failed with 1008

DeleteProfile: Failed to delete the appmgmt dig C:\WINDOWS\system32\appmgmt\.... error 3

ReconcileFile: Unable to open temporary file

 

net helpmsg 1008 ger

An attempt was made to reference a token that does not exist.

 

net helpmsg 3 ger

The system cannot find the path specified.

 

Systemet består av ett fåtal WinXP (bärbara datorer), betydligt fler Win2k (stationära) och en win2003. Jag har testat en mängd olika verktyg utan resultat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...