Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra bärbar dator


Naske

Rekommendera Poster

Hej, funderar på att köpa en ny bärbar dator. Skulle vilja ha tips på sånna och priset ska väl vara runt 10000kr, helst mindre.'

 

Det jag ska använda dator till är väl främst, köra poker, ladda ner saker, kunna se filmer, tv-out, usb 2.0 (har en extern hårddisk, därför), surfa, använda excel, word, lyssna på musik, föra över låtar till mp3, filmer till hårddisken. Msn messenger, bränna dvd-filmer. använda dvd-shrink och ibland köra broodwar tex, nåt spel ibland men det händer inte ofta. Finns väl mer grejjor men det är de jag kommer på just nu, använder den rätt ofta iaf. Vill att den både ska ha trådlöst nätverk och vanligt lan/sladd/kabel nätverk

 

är det viktigt med upplösningen på skärmen på bärbara? vilken tum ska man ta tycker ni? Vilket är standarn?

 

Sen har jag lite tankar om processor, vilken är den bästa? vilken hastighet ska man ha på processorn? min bror har en på 2,4ghz och den får jobba som fan och den låter hela tiden, väldigt konstigt för ser dom flesta nya nu bärbara som är vanligast på 1.6, 1.83 m.m. och han köpte sin för tror jag det var för minst 1år sen. Sen vissa processorer står det tex inte vilken hastighet det är, ibland står det tex 3500+, hur snabb e den, den är väl inte på 3,5ghz?

 

sen vill jag att den ska vara mkt tyst, både när man använder den och när man har på den över natten. (mkt viktigt krav)

 

Räcker 1024mb minne? har 512 på min stationära men tycker det är lite för lite, är det skillnad på bärbara hur mkt man ska ha?

 

Sen är batteritiden mkt rätt viktigt, vad ligger batteritiden på en vanlig bärbar dator idag?

 

Kollat på en dell, för köpte min stionära från dom, vad har ni för kommentarer om dells bärbara datorer?

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-16 12:26:06 av Naske]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...