Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lokalisera Microfon, ett sjuhelvetes problem!


Uncle Mombassa

Rekommendera Poster

Uncle Mombassa

Nu är det så att jag hare ett förbannat problem, jag har INGEN mic inkopplad vad jag vet, har letat lite över allt. men min kompisar hör mej på xfire när man ringer upp ett samtal, så jag vet inte hur i helvete jag skal hitta den förbannade jävla as micen!

Förslag är välkommna

En sak till, dom verkar bara höra msuiiken på datan som jag spelar i tex wmp

 

Hälsningar Uncle Mombassa

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-13 12:06:21 av Uncle Mombassa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en bärbar dator är mikrofon nog inbyggd i nästan alla bättre bärbara datorer idag.

Är det inte en bärbar kan du kanske "reglera vad de hör / stänga av" i "ljudmixern"

för jag tror inte vanliga stationära datorer har inbyggd mikrofon.

 

Teoretiskt skulle den högtalare som finns i en del stationära datoer kunna fungera som mikrofon men används den så? kan användas så?

 

Vi vet att man stjäl information om bankkoder osv med olika typer av skitprogramm som man vanligen installerar själv av misstag.

 

Skulle vara "festligt" om det dessutom gick att göra ett skitprogram som utnyttjar mikrofon eller tom inbyggd högtalare i datorn för avlyssning av vad som händer / säjs i rummet med datorn.

 

Kanske är sådana skitprogramm redan i full användning av NSA, FRA, folkpartiet osv.

Nja inte folkpartiet , de hade ju säkert redan blivit tagna på bar gärning.

 

[inlägget ändrat 2007-02-13 12:47:44 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uncle Mombassa

Jag har en stationär dator, men tror nog inte att det är ett spionprogram, förresten får dom inte reda på något viktigt för för det mesta är jag tyst när jag är vid datan och säga mina bankoder högt har jag ingen anledning att göra

 

Men kollade lite på kontrollpanelen, det finns en enhet som användsför inspelning av ljud Realtek AC97 audio och den används också för röst uppspelning och den ligger på PCI-buss 0, enhet 4, funktion 0 fattar inte et skit men va fan jag lär väl aldrig hitta fanskapet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstår dig rätt undrar du var på burken (datorn) din mikrofon sitter?

Testa att starta ljudinspelaren (alla program - tillbehör - underhållning) och spela in små ljudklipp under tiden du krafsar på ställen där du misstänker att mikrofonen finns, alternativt låt inspelningen rulla på medans du krafsar och håll ett öga på "ljudstrecket". Råkar du krafsa där mikrofonen finns lär det märkas:)

 

/Pnilla

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en modern plattskärm så kan mikrofonen sitta i skärmen. I så fall syns ofta bara ett mm stort hål där mikrofonen sitter.

Kolla i manualen till skärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...