Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epostar medlemmar om datorproblem


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Vet inte om ni råkar ut för samma sak, men folk tar den snabba vägen och epostar bland annat mig om problem som dom har.

 

Av den anledningen plockade jag bort min epostadress från användarinfon, men efter en uppdatering av epostadressen fick jag visa min epostadress igen. Annars får jag bland annat inte trådbevakningar och annat till min nya epostadress. Så nu regnar mailen in från medlemmar eller besökare igen.

 

Det är väl inga problem att eposta medlemmar härinne om sina datorproblem, men det är ju inte det Eforum är till för. Mest irriterande är att när man svarar tillbaka med en lösning så hör man inte av personen mera. Vore intressant att veta hur det gick eller få en uppföljning, men ack nej.

 

Vad är det för svårigheter med att bli medlem härinne då?

...tar väl på sin höjd tio minuter och utnyttja Eforum för det som det är tänkt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått förmånen att agera moderator, men jag kan mycket väl förstå och inse att det lätt kan bli vissa problem.

 

Problemet blir kanske inte mindre av att du kan få frågor som du kanske inte har svaren på.

 

Det är ju det som är meningen med ett forum, att någon frågar, och denna fråga läggs ut, så att den/de som verkligen kan hjälpa till svarar.

 

 

 

Så vi får hoppas att dessa personer som tycker att det är "bättre" att maila en specifik moderator, lägger ut sina frågor på forumet igen som vanligt, så är chansen större att vederbörande verkligen får sina svara, och får hjälp.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara bocka ur "Jag vill visa" under E-Post i dina inställningar (se bild)?

 

Dock så finns det ju ett dilemma... Det är att det idag inte finns något smidigt/naturligt/självklart sätt utöver mail-info i profilen för att få tag på moderatorer.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

[bild bifogad 2007-02-12 20:10:26 av Cluster]

[inlägget ändrat 2007-02-12 20:11:39 av Cluster]

918261_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Cluster skrev:

Det är väl bara bocka ur "Jag vill visa" under E-Post i dina inställningar (se bild)?

 

Jo, jag gjorde så också. Då kom anmälningar och trådbevakningar till min gamla epostadress. Ska prova igen och se om den nya epostadressen smält in.

 

Dock så finns det ju ett dilemma... Det är att det idag inte finns något smidigt/naturligt/självklart sätt utöver mail-info i profilen för att få tag på moderatorer.

 

Nä, det förstås.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så finns det ju ett dilemma... Det är att det idag inte finns något smidigt/naturligt/självklart sätt utöver mail-info i profilen för att få tag på moderatorer.

 

Det är jag rätt glad för. Det är en sak om man haft detta som ett arbete, men nu gör man det för att det är kul.

 

Det lättaste är att skriva ett inlägg i det forum som moderatorn är verksam, trycka på Anmälknappen och sen skriva det man vill ha sagt. Då kommer moderatorn att få ett mail om detta.

 

Jag har haft min Epostadress synlig ibland av misstag, och fått på sin höjd 10 direktmail till mig om saker som borde postas här istället och då har jag helt enkelt bett personer i fråga att göra det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju helt missat min poäng. Om det fanns ett enkelt/logiskt, och skiljt från övriga trådan själva forumet, sätt att lämna meddelanden till moderatorerna så skulle dessa slippa ha sin mailadress publicerad. Oftast så är nog dessutom dessa meddelanden inte av "allmänintresse" varför det skulle vara onödigt/störande att ha dem bland alla andra inlägg.

Dvs. en funktion som fungerar ungefär som Anmäl-knappen men som inte kräver ett inlägg att anmäla. Det här är ju något som diskuterats flera gånger tidigare och väl antagligen kommer att göras om i nästa version av Eforum.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt med på vad du menar, men problemet blir att man kommer få en massa mail som egentligen borde vara postade inlägg.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så finns det ju ett dilemma... Det är att det idag inte finns något smidigt/naturligt/självklart sätt utöver mail-info i profilen för att få tag på moderatorer.

Det är mycket sällsynt att något mejl är till mig i egenskap av moderator, det vanligaste är att det är någon som plötsligt inte kan logga in på Eforum och därför skickar en logg direkt till mig, därefter så är det någon som föredrar en mejl-fråga i stället för Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...