Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formulär


Paema

Rekommendera Poster

Hej!

Hur gör man då man vill redigera vissa uppgifter på olika rader?

Jag håller fortfarande på med mina fiskar som jag nyss frågade om ang. diagram.

Jag skall nu ändra alla malars min.temperatur. Jag går då in under data och väljer formulär. Jag skriver sedan in malar som villkor och trycker sök nästa. Då kommer ju mal för mal upp.

Då jag nu vill ändra min. temp skriver jag i den nya och trycker sök nästa, vilket inte fungerar, inget ändras!

Jag har läst i hjälpen och där står det att ändringar skall bekräftas med enter. Då jag trycker enter försvinner dock mitt villkor och jag får gå in där på nytt o skriva i villkor o trycka sök nästa...

Går det inte att på något enkelt sätt bekräfta ändringen så snart jag gjort den?

Om jag trycker stäng mellan varje ändras också den uppgiften jag vill...

Men det är ju mer krångel än att själv leta på malen i raden o hålla på o gå in o ut i formulärläget eller vad man skall kalla det...

MVH/Paema

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, det där med formulär har jag aldrig begripit mig på ska jag medge. I detta fallet skulle jag rekommendera en annan väg.

 

Markera en cell i din tabell, gå till menyn Data->Filter->Autofilter. Klicka på din drop-downen i art-kolumnen och välj den fisk du vill ändra min. tempen för.

Nu får du upp alla förekomster/noteringar rörande denna art. Markera de celler du vill ändra (ex.v. genom att markera översta, tryck ned SHIFT+CTRL+PilNed)

Skriv in nya värdet (i formelfältet) och avsluta inmatningen med CTRL+Enter.

 

Ta sedan fram alla fiskar igen och se att det fungerat.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...