Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E6600


alenius_86

Rekommendera Poster

Hej har nyss byggt ihop en dator med en E6600 core 2 2.4 processor men jag tycker den går lite väl varmt den ligger på ca 50 grader idel . men först va den upp i 60 grader idel men jag vände på cpu 180 grader och då gick tempen ner med 10 grader så de va ju bra haha :D . Men nu de jag undra om man ska köpa en ny cpu eller va man ska göra fläckten på cpu ligger ju bara på 800 rpm om den går att få lite snabbar eller man kanske ska köpa en ny så man är säker

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Kylpasta hur har du med det?

Du ska inte ta för mycket, för att då kan du få värmeproblem p g a det.

 

Nu när du vänt processorn ytterligare en gång, så skulle jag prova att ta bort den "gamla" pastan och lägga på ny.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha okej ja man kan ju prova och hålla på lite med kyllpasta men jag har inte provat nåt för jag har bara använt de som följer med boxen de som sitter på. men man kan ju prova. så jag ska typ ställa in i bios att den stänger av sig efter 70 grader. men jag har ett till problem med bios och de är att efter jag uppdaterade så vissar han helt fel tempatur på cpu typ 128 minus så jag hoppas jag kan lita på TAT har ju hört att de ska va bra så. men nån som vewt va man kan göra åt de här i bios

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
alenius_86 skrev:

jaha okej ja man kan ju prova och hålla på lite med kyllpasta men jag har inte provat nåt för jag har bara använt de som följer med boxen de som sitter på. men man kan ju prova.

 

Ja, det tycker jag absolut att du ska.

 

Torka bort det som sitter med hushållspapper t ex. Är som man skrapar Trisslotter ungefär det som sitter på. Sedan på med riktig kylpasta Artic Silver t ex och bara en liten droppe. Det smetar ut rätt bra sen när du klämmer fast fläns/fläkt.

 

men jag har ett till problem med bios och de är att efter jag uppdaterade så vissar han helt fel tempatur på cpu typ 128 minus så jag hoppas jag kan lita på TAT har ju hört att de ska va bra så. men nån som vewt va man kan göra åt de här i bios

 

128 minus är det celcius eller farenheit?

 

Luftkyler du bara processorn så är 128 minus rätt omöjligt.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...