Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnesavbildningen imagehlp.dll


xOrbor

Rekommendera Poster

Nu är det som såhär och då börjar jag med att referera till en tidigare tråd: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=915658#917178

 

"Jag har precis samma problem som ovanstående. i det här fallet (detta har hänt tidigare) så var det även för min del en installation av interne explorer 7 som bidrog till att min dator startar precis som vanligt ända tills det att jag skall komma till inloggningsskärmen (eller i mitt fall direkt till skrivbordet) men det är svart skärm. Jag har haft alla rekomenderade drivrutiner till min dator och ett helt nyformaterat OS. Till en början gick det fint, men av någon anledning händer nu detta. Som jag skrev tidigare har detta hänt förrut, och då har det räckt med en uppdatering med winupdate för att få samma ouppskattade resultat. Jag formaterar nu med vetskapen om att det kommer fungera. Hur länge återstår att se, det verkar som att det är lite för oförutsägbart för att jag skall kunna lokalisera dte här felet.

 

 

Någonting som jag ändå borde tillägga, med tanke på Cecilias förslag om 2 skärmar, är att jag köpte en ny skärm för ett halvår sedan och jag minns int att jag hade problemet innan jag gjorde detta. Den tidigare skärmen hade VGA anslutning och den nyvarande DVI, men det är bara så konstigt att datorn söker efter en skärm som i så fall inte är inkopplad och i så fall även efter en formatering,... Bör jag byta tillbaka till VGA? Jag har testat att göra detta i fallet då det blivit svart och sedan startat om utan resultat. MVH"

 

Nu har det hänt igen. Utan att jag direkt har installerat någonting eller gjort några ändringar så kommer problemet (Jag formaterade efter det där inlägget) Men den här gången kom det först en bluescreen med följande info:

 

STOP c0000221 (felaktig kontrollsumma)

Minnesavbildningen imagehlp.dll kan vara skadad

Kontrollsumman stämmer inte med den beräknade.

 

EN gång tidigare har jag fått bluescreen istället för att den bara går till en svart skärm (som om windows vore igång fast inget syns, fläktarna kör) Den gången stog det:

 

Ett fel uppstod och windows har stängts bla bla...

 

 

PAGE_FAULT_IN_NONEPAGED_AREA

 

och sen kommer det lite teknisk information

 

0X00000050 (0XA6686070, 0X00000000, 0X8053C9FC, 0X00000000

 

Någonting som bör tilläggas är att jag har en HP pavillion dator som från början har en dold partition med recovery funktion som jag har formaterat för länge länge sen, men som inte har spelat någon roll eftersom det har funkat med min egen win XP. (Jag formaterade för att Operativsystemet var på norska och jag ville dela upp mina hårdiskar på eget vis.) Jag har läst någanstans om någon som har haft page_fault_in_nonpaged_area felet som också haft just en HP dator och fått tipset om att tillverka en egen windows skiva med vissa borttagna funktioner. Detta kan väl bara inte stämma tänkte jag.

 

Med denna informationen hoppas jag om er hjälp hur som helst, några tips? Jag orkar inte formatera igen. Ska jag välja att inte låta windows köra update? MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0X00000050: PAGE_FAULT_IN_NONEPAGED_AREA

Requested data was not in memory. An invalid system memory address was referenced. Defective memory (including main memory, L2 RAM cache, video RAM) or incompatible software (including remote control and antivirus software) might cause this Stop message, as may other hardware problems (e.g., incorrect SCSI termination or a flawed PCI card).
http://www.aumha.org/win5/kbestop.php

 

0xC0000221: STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Indicates driver problems, system file problems, disk corruption problems (such as a damaged pagefile), or faulty memory hardware.

 

Så det är kanske läge att testa minne och hårddisk till att börja med:

http://www.memtest86.com/

http://www.memtest.org/

 

Hårddisken testas med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...