Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fläkt-fråga NVIDIA GeForce 7900 GS


TearDrop

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en ny dator... Undrar en sak om ljudnivån på grafikkortet...

 

Låter mkt, men det är jag beredd på.

 

Dock så var en tekniker hemma här idag för "CD spelaren" skulle bytas ut. Han reagerade på att grafikkortet lät mkt. Det lugnar inte ner sig. I spel tystnar det aldrig (vilket jag förstår). Men sen kan det stå och låta 10-15 min eller längre efter avslutat spel utan att jag har ngt igång.

 

Teknikern var inhyrd av företaget så han kunde ej "uttala" sig eller ta beslut. Men rekomenderade att jag skulle ringa supporten.

 

Supporten ansåg ej detta vara ett problem. Så nu står jag mellan "2 åsikter"

 

Någon som har samma grafikkort som bara kan säga om det ska låta så eller inte?:) För låter det fel, så behåller jag inte den datorn helt enkelt....

 

Datorn kommer användas till spelande... Spelar strategispel on-line... Vet inte vilka data uppgifter som kan vara intressanta för att besvara denna fråga, då jag ej e så hemma på själva "data innehållet" Men detta är datorn:

 

NVIDIA GeForce 7900GS

Dimension 9200 Core 2 Duo E6400 2.13GHz (1066MHz)

2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Memory

 

(vet inte om det är rätt uppgifter dock, chansade)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag sitter på samma konfiguration

"NVIDIA GeForce 7900GS

Dimension 9200 Core 2 Duo E6400 2.13GHz (1066MHz)

2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Memory" och kör Win MCE samt har följande TV-kort Hauppauge WinTV PVR-500 MCE och en 20" Dell 2007WFP.

 

Jag får högt fläkt-ljud på en gång jag startar Media Center och har fullskärmsvisning med upplösningen, 1680x1050, men startar jag och fönstret i Media Center är ca 15" är fläkten "tyst". Så fort jag maximerar fönstret startar fläkten och går på högvarv.

 

Startar jag däremot en DVD-film i programmet, CinePlayer, som följer med datorn kan jag minimera och maximera fönstret utan att fläkten startar och går på högvarav.

 

Har talat med Dell-support, 2007-04-19, och provat att installera om drivers till grafikkortet och uppdaterat till senaste BIOS men inget hjälper. Samma sak, högt fläkt-ljud, får jag om jag spelar upp en DVD-film, även detta i Media Center.

 

 

 

//Stefan

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...