Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen skärmsläckare


Jonaz

Rekommendera Poster

Är det någon som vet varför inte min skärmsläckare går igång? Är det någon annan som har liknande problem? Det är inget problem med att titta på dom, då man kan sätta igång dom på "exempel", men den vill inte sättas igång automatiskt. Varför?

 

 

Moderator korrigerat felstavad rubrik.

 

 

[inlägget ändrat 2007-05-16 11:53:41 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonaz skrev:

 

Det är inget problem med att titta på dom, då man kan sätta igång dom på "exempel", men den vill inte sättas igång automatiskt.

Har du "Återvänd till inloggningsskärmen" ibockat?

Hur ser dina inställningar för energisparfunktioner ut?

 

Kör själv med den coola Bubbles/Bubblor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat och både ha den ibockad, och inte ibockad, ingen skillnad alls. Mina energisparfunktioner är inställda på balanserat. Ska jag ändra något där? Ja, bubbles är rätt fräck! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har precis samma problem, och skulle också vara tacksam för hjälp. Om det nu skulle vara till någon tröst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har precis samma problem på en helt nyinköpt dator. Dock fungerar det om jag sätter skärmsläckaren på en minut. Tror inte att energisparläget fungera heller. Ska kolla i kväll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem på en helt nyinköpt dator. Dock fungerar det om jag sätter skärmsläckaren på en minut.

Så du menar att om du väljer 2 minuter, går inte skärmsläckaren igång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu vet jag att energisparfunktionerna inte fungerar heller.

Vilket energischema har du valt? Se bifogad bild.

Vilket du än valt, har du ändrat något i de defaulta inställningana? Alla tre har Stäng av skärmen efter 20 minuter.

Har du krav på lösenord vid uppvaknande?

 

 

[bild bifogad 2007-05-14 20:31:49 av Maratonmannen]

945634_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prövat med alla fasta energischema och inte ändrat något. Skärmen har aldrig stängts av. Jag kollade att jag hade krav om lösenord men då skärmen aldrig stängts av har det aldrig varit aktuellt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst. Det var en optisk, trådlös mus som var boven. Men nu har jag upptäckt ett annat problem; Explorer laddar inte vissa sidor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle boka sista minuten på Apollo/Vings hemsidor men kan inte ändra avreseort. På Fritidsresor funkade det. Skulle sedan boka flyg med Spanair, men inte heller där fungerar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva om det hjälper att lägga in webbplatserna i tillförlitliga zonen i Internet Explorer:

Internetalternativ - Säkerhet - Tillförlitliga platser - Platser

Se till att rutan inte är ikryssad och skriv in t ex *.ving.se i rutan innan du trycker på Lägg till.

 

[inlägget ändrat 2007-05-16 11:07:03 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en optisk, trådlös mus som var boven.

Ifall någon råkar ut för samma problem, skulle du kunna beskriva hur du kom fram till att det var musen och vad du gjorde för att lösa problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nog lite för snabb med mina slutsatser. Spanair verkar fungera nu. Men var inne på sonens dator (Vista men andra inställningar) och där går det inte att boka.

Ving fungerar lika ovavsett om jag lägger till den till tillförlitliga platser, dvs efter ett antal minuters laddning kommer rätt sida upp (som vid gamla telefonmodem), men Apollos sida går inte att ändra på sista minuten och tydligen har det enligt min sambo varit så hela tiden.

Kan problemen ligga hos min internetleverantör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för säkerhetsprogram i datorn? Om det är ett paket som t ex Norton Internet Security så kan det finnas funktioner i den också som blockerar javascript och liknande "aktivt" innehåll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog till experhjälp och vi försökte med olika åtgärder som inte förändrade något. Men när jag plockade bort den trådlösa musen (Microsoft Wireless Intellimouse Explorer), korrekt installerad, och satte in en med svans, fungerade allt som det skulle. Återstår bara att fundera ut hur jag ska kunna använda den trådlösa igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återstår bara att fundera ut hur jag ska kunna använda den trådlösa igen.

Jag har inget problem med Vista och mina trådlösa möss från Microsoft respektive Logitech.

Installerade du drivrutinerna för Vista?

 

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/Download.mspx

 

Hur ser det ut i Enhetshanteraren -> Power Management för musen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Har samma problem med en trådlös optisk mus som gör att inte skärmsläckaren inte går igång - Microsoft Notebook Optical Mouse 4000. Hur löste du problemet, bytte du till annat märke eller till icke trådlös mus?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte ville ha mer krångel och det inte fanns drivrutiner för Vista till den version av mus jag använde, valde jag att tills vidare använda en gammal, traditionell, icke trådlös mus med kula. Det har fungerat utmärkt. Visserligen kvarstod ett problem med att ladda sidor på Internet, men det löste sig när jag bytte router.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...