Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows VISTA


masa77

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag köpte Windows VISTA och hade stora förhoppningar på att jag skulle kunna använda mig av det omgående. Efter att installationsprogrammet har hittat ett program som inte fungerar med VISTA så ombeds jag ta bort det för att sedan köra installationsprogrammet igen. Detta gör jag, efter ett tag så ombeds jag att starta om datorn vilket jag gör. Döm NU av min stora förvåning. Det ända som nu händer är att jag får en blåskärm !!!. Felmeddelandet är 7, det skall visst enligt min återförsäljare ha med hårddisken att göra. Till min "lycka" hör väl ändå att min återförsäljare har fått in tre datorer på en vecka med samma fel.

Vad skall jag göra ?

 

 

/masa77

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att installationsprogrammet har hittat ett program som inte fungerar med VISTA så ombeds jag ta bort det för att sedan köra installationsprogrammet igen

 

Vad är/var det för program?

 

 

Det ända som nu händer är att jag får en blåskärm !!!. Felmeddelandet är 7, det skall visst enligt min återförsäljare ha med hårddisken att göra

 

Aldrig sett en "blåskärm" med felmeddelande 7?

 

En normal "blåskärm" innehåller en full skärm med information.

Det intressanta är vad mera exakt står det på denna blåskärm?

 

Det borde finnas en rad i början där det står något i stil med

 

0x0000000A: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

 

Och längre ner en rad där namnet på den fil som troligen är fel på finns

 

Utifrån dessa rader så kan man närmare ringa in rätt felområde.

 

 

 

 

Till min "lycka" hör väl ändå att min återförsäljare har fått in tre datorer på en vecka med samma fel.

 

 

Låter lite märkligt att fyra helt olika datorer skulle få samma fel bara för att ett nytt operativsystem blir installerat.

Om dessa datorer har fungerat innan, så lär det väl knappast vara fel på dessa datorer.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en uppgraderings- eller retail/full-licens?

Hur stor hårddisk har du och hur stor är partitionen du försöker installera Vista på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första som jag kommer på...

 

Programmet ifråga... det är inte så att du avinstallerat något som ett satakontrollerkort eller liknade som hd:n sitter på? Eller ett "program" som har med grafikkortet att göra så att grafikkortet avinstallerats.

 

För då ballar installationsprogammet ur fullständigt för då har du helt plötsligt ingen hårddisk/grafikkort.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...