Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra mapp för Mina dokument


hejhejhejhejhej

Rekommendera Poster

hejhejhejhejhej

Ett stort enormt problem jag upptäckt i vista är att jag inte kan ändra målmappen för mina dokument, som man kunnat göra i tidigare windows.

 

Jag har alla mina musikfiler och liknande på en annan hårddisk än windowsdisken, så vill jag fortsätta ha det. men jag vill ändå kunna använda mina dokument som vanligt, det finns ju små länkar till den mappen överallt i alla menyer. vill ju gärna kunna använda dessa snabblänkar utan att behöva flytta alla mina prylar till windowsdisken.

 

Är jag dum eller går det inte göra så längre? Jag kan inte vara den enda i världen som vill separera mina mediafiler med programfiler ifall man ska formatera om disken eller dylikt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte vara något problem att flytta mappen "Dina Dokument" där det passar dig bättre.

 

Om du högerklickar på mappen och väljer properties och Location motsvarande i den svenska versionen, så ska du kunna välja där vad du vill göra.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejhejhejhejhej

Det går inte! Jag kan bara flytta undermapparna Musik, Bilder, Dokument, osv.

 

Men jag vill flytta hela mappen liksom, men det verkar inte gå. Är det nån sorts bugg i min version eller?

 

[inlägget ändrat 2007-02-09 08:12:05 av Nicklas Thegerström]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Nicklas Thegerström skrev:

 

Det går inte! Jag kan bara flytta undermapparna Musik, Bilder, Dokument, osv. Men jag vill flytta hela mappen liksom, men det verkar inte gå.

Vilken Mina dokument-mapp är det, Dokument, Mina dokument eller det som ligger under Documents and Settings?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
hejhejhejhejhej

Den ligger under C, användare

Det är döpt till mitt namn.

Man kan välja att ha den mappen som en ikon på skrivbordet, den finns som en snabbikon i startfältet.

Jag vill kunna använda denna mapp men jag vill inte att den ska ligga under C-disken eftersom det blir jobbigt när man formaterar windowsdisken och inte vill bli av med alla sina prylar.

Verkar helt sjukt att man inte kan flytta målet på denna mapp på samma sätt som man kunde göra med Mina dokument i win XP....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tjena

Sitter och letar efter en lösning på precis det problem du har undrat över. Hittade du någon lösning? Taxam för tips.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skilnaden på xp och vista värkar vara att i xp kan man peka om hela mappen med en "Pekning" men i vista måste man Peka om alla kataloger min musik minadokument osv... det finns ju fördelar oxå te.x om man har sin musik på en extern disk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...