Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förföljande grafikproblem Nvidia 7600 GT


m00nie

Rekommendera Poster

Nu har det strulat till sig ordentligt. Jag har precis i dagarna mottagit mitt nya 7600GT. Då jag med mina tidigare kort (GF4 och 6600GT) haft problem med långa streck och trianglar över bilden när jag spelar, hoppades jag att det nu skulle bli ändring på det. Men ack nej, så blev det ej. De är fortfarande kvar, och jag har prövat med både Nvidias drivrutiner och tillverkarens egna (Leadtek). Leadteks fungerar något bättre men inte bra. Jag har också uppdaterat drivrutinerna till AGP-porten.

 

Problemet är mer markant i vissa spel än andra, bland de värre är The Sims 2 och Sid Meier's Railroads. Det brukar uppkomma efter ca. 5 minuter, om det nu inte är där direkt från början (varierar). Temperaturen skall inte vara några problem då den nästan aldrig går över 50-gradersstrecket.

 

Min dator:

Processor: Intel Pentium IV 2,8 GHz

Internminne: 2x 512Mb Samsung

Grafikkort: Leadtek 7600GT

Moderkortsnamn MSI 648 Max (MS-6585)

Nätdel: Bluestorm 350W FSP Nätagg 120mm fläkt

 

/m00nie

 

[bild bifogad 2007-02-08 17:42:20 av m00nie]

[inlägget ändrat 2007-02-08 17:46:22 av m00nie]

916970_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att nätagget verkar lite klent, 500W anses som lite idag, även om det är ett kvalitets agg.

Hur som helst, testa att stänga av kombinerad skrivning, det var en tråd som efter långa timmar löstes genom det.

det gör du genom Egenskaper-Avancerat-Felsök-Felsök och så bockar du av Kombinerad Skrivning

 

[inlägget ändrat 2007-02-08 20:23:44 av .//>Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar knappt tro att det är sant, men hittills har ditt förslag gett positivt utslag. Jag får tacka så hemskt mycket för att du tog dig tid med min fråga.

 

Självklart ger jag dig poäng...

 

Återkommer om det mot förmodan uppstår problem.

 

Än en gång, tack så hjärtligt!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Asså du är ju bara kungen! Hade precis samma problem och började surfa runt lite. Ditt tips fungerade direkt! Tack så mycket och tack alla ni som hjälper till med er kunskap och expertis :) Helt underbart! Tack tack

 

//Ante

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...