Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjäälp! Anmäld för misshandel!


DarKzY

Rekommendera Poster

Hej.... några månader sen var det ett bråk i skolan, jag gick imellan för att få stopp på det osv. Och som sagt är jag 13år. Fyller 14år om några dagar.

Se vad som hände här //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=877953#878239

 

 

Nu är det så att jag fick ett brev hem från socialen att de vill ha förhör med mig. Vad ska jag säga, och vad kommer att hända??!!?

 

Hjäälpp!!

 

I brevet står det t.e.x att jag väcker oro bla bla osv.... :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog naturligt att de vill prata med dig.

 

Gå dit och var hel och ren och ödmjuk. Du ångrar ju uppenbart det som har hänt så jag tror inte du har något att oroa dig för.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog naturligt att de vill prata med dig.

Jag har minnen av den där gamla tråden och baserat på den (om det nu var hela sanningen som kom fram där) är jag faktiskt förvånad över den här åtgärden. Något mer måste lika till grund för det här, eller så har DarKzYs lokala socialkontor ovanligt mycket tid till övers där de vill göra överilade saker

 

Men DarKzY, som Rodden säger, var ödmjuk (sågott du känner till den termen i din ålder =) och berätta ärligt vad som hände. Eftersom meddelandet antytt att du "väcker oro" så ligger förmodligen en vuxens ord bakom den anmälan som lett till detta (någon lärare, eller kanske motpartens föräldrar?), så hetsa inte upp dig när du pratar om de händelser de nämner utan försök bara förklara lugnt och sansat att du i stundens hetta reagerade instinktivt och att du idag önskar att du gjort på annat sätt (även om detta skulle vara lögn).

 

Lycka till och var inte orolig. Som ung kan det låta väldigt oroväckande med sådana här ingrepp från myndigheter, men oftast sker de bara i kontrollsyfte. Speciellt idag när fler och fler ungdomar och barn utsätts för problem i hem och skola.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men som sagt har han säkert ljugit väldigt mycket i anmälan. Tack för alla svar, men undrar övrigt vad kan hända mig ? Efter jag varit i samtal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt har han säkert ljugit väldigt mycket i anmälan.

Soc. har mycket erfarenhet från konflikter och anmälningar och vet bättre än att ta ställning innan båda sidor hörts. Är det här en engångsföreteelse (som dessutom inte var speciellt allvarlig, jag var med om bra mycket värre slagsmål i mellanstadiet) har du med största sannolikhet inget att oroa dig över.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, var i samtalet idag. Tror det gick bra, dom frågade nästan INGET som hände egentligen. Dom frågade bara: Röker du? Dricker du? Knarkar du? Vad gör du på fritiden? osv osv.

 

Men dom sa att dom blev överraskade hur jag är, dom trodde att jag var en "elak" pojke. Så dom sa bara att hoppas vi inte ses här inne igen, hej hej. Men dom sa också att deras chef måste bestämma om det ska bli en utredning eller inte, men dom tror inte det. (hoppas verkligen det)

 

Så tänkte bara berätta lite hur det gick och hoppas att detta är slutet och inte början.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, då är ju saken ur världen då.

 

En liten sak bara.

 

Men dom sa att dom blev överraskade hur jag är, dom trodde att jag var en "elak" pojke.

 

Hur kan en socialsekreterare, eller vad du nu har stött på, utrycka sig så ? Deras uppgift är väl inte att sitta och gissa hur personer är och vem har givit dem anledningen att tro att du skulle vara en elak pojke ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men dom hade fått en viss bild av hur jag är genom hans anmälan. Och sen sa dom bara att dom förväntade något annat än mig :S Kanske för att social sekreterarna var nya (unga). Närmare 30år

 

[inlägget ändrat 2007-02-20 07:59:12 av DarKzY]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...