Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cmd??


stonnew

Rekommendera Poster

Jag undrar hur man kan stänga ner ett fönster eller liknande, i firefox mozilla i det här fallet. Det är som en spärr där man måste klicka 1000 ggr för att man ska kunna komma bort o kunna stänga ner sidan. Jag undrar om det finns något kommado eller något liknande för att få bort den utan att klicka alla 1000 ggr ? Isåfall vilket och hur gör man det ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som använder Opera var det bara att klicka i "Sluta att exekvera script i sidan" så försvann det. Men annars gäller det att försöka få webläsaren att stänga av javascript. För FF vet jag inte, än...

 

[inlägget ändrat 2007-02-08 10:54:45 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej ^^ men jag använder firefox som sagt och det skulle vara tacksamt om ngn kunde skriva hur man gör det som ja frågat ovanstående.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men när man redan fått upp den där rutan om att det är si och så många ggr kvar att klicka så går det inte ens att klicka på verktyg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Webbläsare

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://noscript.net/

Blockerar enkelt Javascript på sidorna du besöker, eller snarare du måste godkänna de sidor du litar på.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2007-02-08 12:50:59 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är riktigt! Du måste ställa in det innan. Men som sagt, Opera funkar även när du fått upp den rutan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men går det när man väl fastnat på den nämnda sidan?

Nope (efter omstart av FF)

Problemet är att dialogen tar fokus. Kanske det går på något sätt att ge FF kommandon med dialogen upp men jag vet inte.

 

Men NoScript rekommenderas ändå.

NoScript och CookieCuller är bra tillägg till FF.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, använder IE och FF endast när inte Opera funkar. Tyvärr finns inte en läsare som är bra i alla lägen.:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men måste man ladda ner det här då ?? min fråga var från början om det fanns något sätt i cmd elr något som får det att stängas ner utan att klicka alla dessa ggr??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inget men Noscript är ett bra sätt att förebygga problem som det som finns på den sidan.

 

Med Noscript kan man allmänt blockera allt och tillfälligt eller permanent tillåta javascript.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...