Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dum fråga i Explorer 7


Mr Andersson

Rekommendera Poster

Explorer 7 varnar mig hela tiden om "vill du bla bla urklipp på denna webplatsen?" Ja, klicka jag. Nästan gång, samma fråga, samma svar. Det är samma webplats (Eforum).

 

Har nyss uppdaterat till IE 7 och har kollat igenom de inställningar jag kan hitta, men inget tar upp just detta.

 

Hur får man IE att sluta fråga om detta, just för den här siten? Det är bra att den frågar, men jag _har_ ju sagt att det är ok för den här siten...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver ett inlägg/svar på Eforum. Jag vet att det jag skrivit ska kopieras till clipboard (en gammal funktion, pga en dåtida instabilitet på eforum, så kopieras inlägget man nyss skrivit till clipboard så man ine blir av med det).

 

Frågan kommer varje gång jag trycker på spara...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om det går att få IE7 att inte fråga. Se //eforum.idg.se/viewmsg.asp?kanalmeny=show&entriesid=636437 i synnerhet Erik Junesjös svar sist i tråden. Letade mig blå då jag visste att det skulle finnas en kryssruta där man kunde sätta om man vill spara texten till urklipp. Hittade den inte i fönstret för att skriva inlägg eller i inställningarna.

 

Svaret är nog att den rutan bara finns i IE före 7.0. Jag kör oftast FF och där finns den inte heller.

 

[EDIT]I FF sparas inget undan till urklipp!?

[inlägget ändrat 2007-02-07 20:28:42 av Erki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat. När rutan var förbockad komfrågan, och när den inte var det kom ingen fråga. Så varför bockar du för? Markera och kopiera(ctrl a, ctrl c) innan du skapar om du är rädd för att det ska försvinna. Jag har dock inte tappat bort nåt, så jag lägger i varje fall inte mina inlägg på eforum på klippbordet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen ruta att bocka för, det finns bara två knappar. "Tillåt" och "Tillåt ej". Jag klicka på " Tillåt", och texten säger att man tillåter "webplatsen att göra detta".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, den har jag klickat för, för att jag vill ha mitt inlägg i clipboard. MEN , jag vill INTE att IE frågar5 mig samma sak, varje gång! Det räcker med EN gång!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...