Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget svar ifrån monitorn


Pils

Rekommendera Poster

Jag har för lite under en vecka sen köpt nya delar för att sätta ihop en liten dator.

delarna är följande

Chieftec CA-01SL-SL-B FullTower Silver/Black 400W ATX (medföljande nätagg)

 

Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB DDR3 HDTV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

 

Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink

 

Asus P5W DH Deluxe i975X 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN WiFi-AP Solo Firewire Socket775 ATX

 

Intel Pentium D Dual Core 945 3.4GHz 2x2Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775, OBS! Kräver i945+ el. motsv.

jag använder mina gammla hårddiskar och cdläsare.

 

Jag har vart ner till alina systems och låtit dem pröva grafikkortet på likadant nätagg då det funkade

 

jag har prövat mitt grafikkort hos en kompis med samma moderkort

och då funkade det

 

jag har prövat ett annat grafikkort i min dator och då funkade den

 

men nu när jag försöker använda samma grafikkort som det funkade med förut så går den inte igång och den går inte igång med mitt grafikkort heller skulle vara kul om någon kunde ge mej lite information att arbeta med för jag vet inte vart jag ska gå härifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar det som att datorn inte startar alls, i så fall ta bort alla anslutningar på moderkortet och koppla bara in det mest nödvändiga dvs ett minneskort och grafikkortet, så se om datorn startar då. Om det inte heller hjälper så kontrollera att moderkortet är rätt monterat med distanser på de rätta ställena etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator går igång, men monitor svarar inte.

det är som om jag inte kopplat in den alls till datorn..

den bara står där i standby läge.

 

jag har nu köpt en nyare skärm utifall att det var skärmen som var för gammal (strax över 10år :P) tänkte att den kanske inte ville ta emot DVI signaler då mitt grafikkort bara har 2 DVI portar

men det blir ingen förändring...

jag har också redan prövat att koppla ur allt det onödiga men även det till ingen nytta. men nu när jag tänker på det så har Bios beeps försvunnit som var där första och andra dagen. 1 lång 2 korta var det utifall någon vet vad det betyder.

 

heh nästan så jag börjar tro att jag inte kopplar rätt...

men ska också pröva flasha om datorn och se vad som händer utifall det hjälper men det blir nog inte idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa P5W DH har en BIOS, som inte är anpassad för Core 2. Om så inte är fallet startar inte datorn. Detta nämns i ASUS förteckning över deras moderkort. Deras råd är att sätta in en "icke-Core 2", starta datorn och uppdatera BIOS.

 

Stene

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...