Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sparas konversationsmappen vid avinstallering?


milanoco

Rekommendera Poster

För att inte få missförstånd berättar jag att det gäller en otrohetstvist. Jag behöver veta;

 

Om man avinstallerar Windows Live Messenger, förljer mappen med sparade konversationer med och deletas, eller måste den tas bort för hand efteråt? Finns det en möjlighet att mappen försvinner av sig självt dvs, eller går det bara att göra manuellt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på din fråga är nog ja eller nej.

Jag har avinstallerat MSN 7.5 och då behålls alla konversationer. Tror att man fick upp en dialog som säger att "vill du ta bort alla tidigare inställningar och konversationer". Ta in det för givet dock.

Samma sak gäller Live, det vore inte logiskt om programmet försvinner, så försvinner alla tidigare data... Tex Word, försvinner MS word betyder det inte att alla *.doc försvinner med.

 

Jag misstänkter att när Live försvinner behålls alla konversationer, det finns ingen anledning till att den ska automatiskt rensa "mina konversationer"... ur ett programmering perspektiv så är det inte smidigt.

Dock, som jag sa, kan en dialog dyka upp under en avinstallation om man vill ta bort alla tidigiare data.

 

Får man fråga varför du undrar det? Jag har också varit i en liknande situation där konversation listan är iblandad.

 

 

//Xu-Hao

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...