Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga in egen mall i Powerpoint


Mats Forsell

Rekommendera Poster

Tjena. Jag sitter med ett litet problem. Företaget har gjort en mall i Powerpoint. Jag vill att det är denna mall som kommer upp när jag startar programmet. I Word är det ju busenkelt. Där är det ju bara till att skapa sin egen mall och ersätta normal.dot med dem, men hur gör jag motsvarande manöver i Powerpoint?

 

MVH

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande är kopierat från hjälpen i ppt.

 

När du klickar på Ny i verktygsfältet Standard visar Microsoft PowerPoint en ny bild som använder en standarddesign ("blank"). Du kan ändra denna design så att den alltid innehåller vissa element, som en logotyp eller en viss sorts bakgrund, teckensnitt eller punktlista.

 

Klicka på Ny i verktygsfältet Standard.

Klicka på Bakgrund på Visa-menyn och sedan på Bildbakgrund.

Gör de ändringar som du vill ska reflekteras i varje ny presentation i bildbakgrunden (bildbakgrund: Bilden som lagrar information om den formgivningsmall som tillämpas, inklusive teckensnittsformat, platshållares storlekar och placeringar, bakgrundsdesign och färgscheman.).

Klicka på Stäng bakgrundsvy i verktygsfältet Bildbakgrundsläge.

Klicka på Spara som på Arkiv-menyn.

Obs! För att blank.pot ska kunna bli standard måste den sparas i standardsökvägen i dialogrutan Spara som.

 

Markera Formgivningsmall i rutan Filformat, skriv blank i rutan Filnamn, och klicka sedan på Spara.

Stäng mallen.

Obs! Du måste ge mallen namnet "blank.pot" oavsett vilken språkversion av PowerPoint du har och vilket språk som är installerat. Varianten "blank presentation.pot" fungerar inte heller.

 

 

/Ingemar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...