Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tänkte bara stila lite...


Carl Hult

Rekommendera Poster

På följande sida finns nån användares lista över program han hade igång samtidigt i Mac OS X: http://homepage.mac.com/jeremys/

 

Gott folk, detta är kul, detta krigande!

 

MVH CH

- som känner sej trött men glad trots att Helsingborg fick rejält på nöten av Rosenborg (j***a norrmän!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte poängen? Klart man kan dra igång en 30-40 apps i w2k oxå, där de flesta är idle s.a.s.. Bara man har minne.. Meningsfullt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Garvar!

 

Herregud skulle man bli imponerad av det? Han har tom med klockan bland beräkningarna. Vilken djäkla nörd!

 

Körde igång lite program för skoj skull men kunde ju arbeta lika smärtfritt för det, här är min tasklist och vi snackar tunga program. Kör bla SQL Server på min klientmaskin samt IIS 5.0. Men vad säger detta om prestanda absolut ingenting. Spana in CPU så ser man vad ett vilande program tar av processorn. Antagligen och förhoppningsvis är det samma sak i MOX.

 

http://jonas.framtid.nu/tasklist.gif

 

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, har jag fattat detta fel, men var det inte för att testa multitasking och om datorn skulle krasha med alla program igång samtidigt???

 

Jag kan dra igång massor med program i Mac OS 9.0 också (har haft eett 50-tal igång, inklusive Photoshop, QuarkXPress, Freehand, Netscape och en del andra tunga program), men kör jag en QuickTime film eller en mp3-fil så hackar ljud och bild tills det nya programmet är inladdat. Det var väl det han testade???!!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, de va nog tanken =) Dock så verkar det som denna person just bara har "dragit" igång en massa idle tasks s.a.s.. Samt ngn film å ljudfil rullandes. Mao, inget märkvärdigt..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe, fast klockan var häftig ändå.

Transparenta program går ganska segt i Windows så vitt jag vet...

Hur är det med Win2000? Den klarar sådant mycket bättre än Win9x va?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.. bättre iaf.. Win2k klarar det iaf ;) ..men jag kan inte påstå att det går särskilt snabbt på min Athlon700 å GeForce2... typ man kan ha ICQ-fönstret transparent.. och möjligtvis alla win-menyer.. mera är alldeles för långsamt - då känns det som man bytt tillbaks till den gamla datorn igen.. ;)

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Jaha, Jonas, så du kör Napster på din maskin. Tror du att du kan göra det ostraffat eller?

Jag har ringt MuStaPo, de lär komma till dig när som helst nu... oj oj oj vad du kommer att få betala ;-)

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, hur gör du för att få ICQ och menyerna transparenta?

Jag har aldig sett några sådana inställningsmöjligheter överhuvudtaget...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Har också hört snacket om transperenta fönster men vart man ställer in det. Har förresten sett det också..

 

>> Jonas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade 16 apps igång för 10 år sedan på en PC med IBM OS/2.

fast då hade jag förstås bautaminne också..32Mb."

 

En polare testade hur många program man kunde ha igång i OS/2 samtidigt innan systemet kroknade. Han kom upp i ca 500. Det här var på en 486:a.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...