Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Väck med MSN Messenger Service


squarehead

Rekommendera Poster

Har precis börjat använda Outlook Express här hemma. Jag stör mig på att en ikon med MSN Messenger Service dyker upp i "ikonfältet?" på startmeny-raden varje gång jag startar upp Outlook Express. Kan man stänga av det här beteendet på något sätt? Känner inte för att installera ännu ett M$ program. ICQ funkar ju bra menar jag. Har testat att högerklicka på ikonen, men det ända man kan välja från den pop-up menyn är att installera skiten. (Man KAN välja avsluta, men den åtgärden håller ju bara tills nästa gång jag startar upp Outlook Express)

 

Några förslag?

 

/ Daniel Thornberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vad sägs om "Lägg till/ta bort program" i kontrollpanelen? Där hittar du nog MSN Messenger Service...

 

Lycka till!

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte installerat. Dvs. finns inte i "Lägg till/ta bort" i kontrollpanelen.

 

Det är en ikon för installationsprogrammet som dyker upp, inte applikationen i sig. Om jag dubbelklickar på den eller högerklickar och kollar alternativen så vill den att man installerar programmet. Jag vill veta hur jag tar bort den där installations-ikonen.

 

Det verkar ju som om Outlook Express lägger dit den där vid uppstart. När man stänger ner samma program, försvinner ikonen igen.

 

/ Daniel Thornberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Konstigt!

 

Men du kan ju testa detta. Gå in på kör på starmenyn. Sedan skriver du "msconfig" Klicka på autostart och kolla om du hitatr msn messanger i listan. OM det finns avmarkera och starta om. Anledningen är att outlook inte kan starta msn messanger om deet inte redan är laddat

 

//funken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst problemet. Om man nu kan kalla det för en lösning. Den går ut på att jag installerar MSN Messenger Service. Därefter kan jag bocka av ett alternativ som gör att applikationen inte startar automatiskt. Kanon va? :-\ Ännu ett uttryck av Microsofts monopolistiska tänkande. Man är tvungen att installera en applikation för att slippa köra den. Något att rekommendera till alla programutvecklare kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i lägg till ta bort, gå vidare till fliken Windows setup sen kan du bocka av MSN Messenger Service under Komunikation.

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I have no life, I have a fraglimit ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före eller efter installation? Jag hittade inte MSN Messenger Service på dte stället du tipsade om. Men problemet är löst.

 

Efter installationen så avinstallerade jag applikationen igen. Nu kommer inte ikonen upp igen. (?)

 

[inlägget ändrat 2000-10-05 12:11:15 av Daniel Thornberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...