Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skapa kontroll över hemekonomin?


mandel

Rekommendera Poster

Hej!

Är en familj med tre barn, hund, hus, bil mm. Vi känner att vi skulle vilja ha lite bättre koll på vart pengarna tar vägen. Vad händer med det som kommer in och vart tar allt vägen. Det skall vara enkelt att mata in, inte så att man måste skriva in vad man betalade för tomaterna, men kanske att man kan speca basvaror, godis, hyrfilmer till barnen, kläder mm.

 

Är det någon som känner till något riktigt enkelt och bra program?

 

Mvh

magnus m familj

 

[inlägget ändrat 2007-02-02 20:16:12 av mandel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag Excel.

 

En flik per månad där jag skriver in "händelser" och grupperar dem efter rubriker som jag valt själv.

 

En flik för sammanställning som hämtar siffror från de enskilda månaderna så man ser hela året på samma flik.

 

Dessutom har jag en slags "budget" - I sammanställningen har jag skrivit in alla utgifter/inkomster som jag vet att jag kommer att och på så vis blir det lätt att se hur året kan komma att utveckla sig, vad man har råd att skaffa o s v.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moneynanny är nog inget för mig i alla fall. Har ingen lust att lägga upp hela min ekonomi på nån skum server, som dessutom vill ha betalt.

Jag gör som lizardKng, kör med Excel, och har gjort så i många år. Gratis och flexibelt, dessutom lämnar det inte huset.

Hittade den här nu när jag letade, om man inte vill göra ett eget Excelark.

http://web.comhem.se/~u14127893/_gallery_.htm

 

[inlägget ändrat 2007-02-03 16:52:11 av PeterLan]

[inlägget ändrat 2007-02-03 16:58:15 av PeterLan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Är nog av samma åsikt samtidigt som funktionen att kunna mata in transaktioner i mobil/pda lockar mig.

Vissa banker har idag tjänsten "Kassabok" men jag har inte testat den!

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

 

Kolla på www.overblick.se.

 

Det är en webbsajt där man följer upp och planerar sin ekonomi. Man ser allt i grafer, kan prova gratis i 60 dagar osv.

 

Jag är initiativtagare till sajten (och hoppas att det är okey att jag responderar på din efterlysning).

 

 

Med vänlig hälsning

 

Hans Johansson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...