Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang. nyheten "Känn med musen - ny revolution på In


kata_ri_na

Rekommendera Poster

"En mus som ger ifrån sig små vibrationer när markören rör sig över objekt på skärmen, tillhörde nyheterna på Logitechs lanseringsmöte i morse. Enligt företaget kan detta bli början på ett helt nytt sätt att surfa. (...)

 

Vad sägs till exempel om att kunna känna materialet i en jacka som du tänkt köpa?

Men tyvärr är detta än så länge bara en vision. Den mus som visades upp på mötet avger små vibrationer och det behövs nog ett större register om den naturtroget sska kunna härma olika typer av material."

 

Läs hela nyheten på

http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=000926-MXD2

 

-------------------------------------------------

 

Vem hittar på alla sådana här komplett meningslösa saker? (japp, säkert jättebra som handikapphjälpmedel, men annars...)

 

Saker på skärmen som får musen att vibrera kan bli ett hatobjekt i stil med popup-fönster.

 

Eller missar jag hela grejen? Vad ska man ha den till?

 

Mvh

 

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

"Vad sägs till exempel om att kunna känna materialet i en jacka som du tänkt köpa?"

 

Fantastiskt. Skillnaden mellan läder och bomull lär framstå som solkar när du för musen över skärmen.

 

Ibland önskar jag att tekniken inte utvecklades... I alla fall att den kunde utvecklas åt ett nödvändigt håll.

 

Men det är klart, vem vill inte att musen ska skaka till lite när man hovrar över en länk.

 

Usch.

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BillGatesTheSecond

"Undrar hur länge det dröjer innan porrsiterna får upp ögonen för det här?"

 

Porrsiter? Finns det porrsiter på internet?

 

Jag är jevvligt CHOCKAD!

 

;)

 

//BillGatesTheSecond

 

 

 

Just wanted to rule the world -Now, whats wrong with that?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...