Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spraymåla DVD brännaren?


-=HYDRA=-

Rekommendera Poster

Har ett nytt chassi nu, svart o fint.. sen har jag halvtaskig vit/gul/grå (åldrade) DVD o brännare... Tror ni man kan spraymåla dessa svarta?? Alltså bara fronten då, om man skärmar av liksom med tidningar o tejpar för detaljer som lysdioder osv...? Borde väl funka??? Eller ska man pensla kanske? (:

 

Ni är så visa här, förslag tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plastar du in spelaren ordentligt så kanske du kan slippa att få in färg inuti...men jag skulle definitivt inte lägga jobb och pengar(färg) på en gammal brännare. Du får en ny inkl frakt nästan gratis:

 

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/products/_1007_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010098662

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spraymålat en hel dator en gång. Och man kan inte vara tillräckligt försiktig när man gör det.

Tex skulle jag inte våga lita på att tejpen håller tätt när man sprayar. Det är optiska delar och de är lite kinkiga när de blir övertäckta av färg. ;-)

 

Ta isär rubbet är mitt råd. DVD-spelarnas fronter är oftast bara ditmonterade med klickfästen. Mjukt våld efter att noggrant ha hittat ALLA pluppar som håller fast fronten och ramen. Och då menar jag alla! Man missar nästan alltid en som håller fast och trilskas. Då blir man lite sur på sig själv när man har en snygg nylackad dator där DVDn glappar varje gång du öppnar / stänger den.

 

Jo och glöm inte välventilerat. Sätter du dig i en källare och sprayar så se till att du har luft dit. Annars kanske ångorna ger dig ny inspiration till motivet som inte är så snyggt när du kvicknar till :-D

Tyvärr är utomhus inge bra heller då det ALLTID är nåt som landar och fastnar i lacken. träd /växtdelar, insekter eller grannungarna.

 

[inlägget ändrat 2007-01-30 09:49:19 av Grendel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh bra idé... ska nog öppna upp o se om jag kan få isär delarna för lackning! Köpa nya grejer är tyvärr inget alternativ i nuläget, så det får bli en femtilapp på sprayfärg. I värsta fall får dom väl vara vita... Har försökt hitta "drive covers" till Antec (ni vet såna där luckor man kan montera över enheterna) men tyvärr utan resultat...

 

Tack för tipsen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo och glöm inte välventilerat. Sätter du dig i en källare och sprayar så se till att du har luft dit. Annars kanske ångorna ger dig ny inspiration till motivet som inte är så snyggt när du kvicknar till :-D

Tyvärr är utomhus inge bra heller då det ALLTID är nåt som landar och fastnar i lacken. träd /växtdelar, insekter eller grannungarna.

 

ROLIGT inlägg av NowaK !

 

Kan jag utnämna den till dagens roliga inlägg? ;)

tack

:thumbsup:

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur man gör.

Jag tänkte bara kanske moderatorn ser det och vill göra det...

Finns det en sån funktion överhuvudtaget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha :-S

 

Du kanske skulle byta alias för att slippa förvirring.

Jag vet inget om såna funktioner i forumet. :-/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet en som gjort det. Den blev mycket snygg (svart).

Den fungerade inte längre för det hade trängt in färg i den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då det fungerar, bara det att oftast tror man att tex maskeringstejp ska göra susen. Det finns en "lacktejp" som man kan maskera med för att tex göra motivlackeringar och den håller garanterat tätt men då gäller det att man tejpar där det tejpas skall.

 

Den tejpen jag hade var blå och plast/stretch aktig!

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...