Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ikoner


MichaelÅhlin

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett mycket egendomligt problem på min dator som jag aldrig sett tidigare. I vissa program, ta t.ex Outlook Express, kan vissa ikoner se väldigt lustiga ut. Det kan t.ex vara mycket granna färger på dem, eller så kan det vara ett svart läckert sträck. Detta händer konstigt nog inte med alla ikoner, det är bara vissa ikoner, i vissa program. Däremot om jag sänker antalet färger som ska användas i Windows från True Color till 256 färger så försvinner problemet, men inte ska man behöva göra så på en helt ny dator med 256Mb i RAM och en klockfrekvens på 650Mhz? Jag skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mej med detta problemet, helst vill jag ha lösningen utan att behöva installera om Windows. Då får problemet hellre kvarstå. Jag har: Operativsystem: Windows98 Processor: PentiumIII Bildskärm: Samtron95+. Det är alla systemfakta jag kommer på just nu för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att w98 inte funkar bra med CPU som går fortare än 633 mhz och med mer än 256 färger!

 

Nä, skojar bara som du förstår.

 

Det låter lite som drivrutinerna till grafikkortet tycker jag. Mystiskt att det bara blir i OE bara!

Har du kollat efter uppdatering av dom?

 

Vilken version av IE och OE har du?

Är den halvfärsk, typ v5 eller senare?

Kan vara idé att uppdatera annars (i vilket fall som helst).

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(tänkte svara på detta inatt - men forumet var juh nere)

 

Jag har sett exakt samma problem på min morfars burk. Han fick köra i 16bitars färgdjup tills nya drivrutiner för grafikkortet kom ut som löste problemet.

 

Drivrutiner till grafikkortet är mitt förslag mao.

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...