Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Editor för modemscript


Legba178

Rekommendera Poster

Tjena. Jag är totalt ny på MacOS och har en lite fråga som gäller editering av modemscript:

 

Kör MacOS 9 på en Powerbook G3 och behöver kunna editera ett 'Ericsson Infrared' modemscript för att anpassa detta för högre hastigheter än 9600bps.

 

Jag har lyckats att klura ut att alla modemdefinitioner ligger under Macintosh HD\System Folder\Extensions\Modem Scripts

Filen som jag vill editera ligger i mappen som jag angett ovan och heter 'Ericsson Infrared'. Min fråga är, finns det något program som klarar av att öppna denna typ av fil? Har provat med 'SimpleText' som följer med MacOS, men det går inte att öppna.

 

Tacksam för svar.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med BBEdit (ett shareware som du kan ladda ner på http://www.download.com/).

 

Gör så här:

 

Gör en dublett av modemscriptet du vill modifiera. Öppna den i BBEdit, gör dina ändringar och spara.

 

Om du sparar i en kopia så kommer inte BBEdit att ändra resursfilen i filen. Om du väljer "Spara som..." kommer BBEdit att spara filen med BBEdit's egen resursfil och då kan du inte se modemscriptet i modem-inställningsprogrammet.

 

Annars kan du öppna filen i till exempel MS Word, göra dina ändringar och spara. Men Word lägger in sin egen resursfil så du måste ändra på den. Till detta är programmet FileBuddy perfekt.

 

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...