Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Elsymboler


A.C.Magic

Rekommendera Poster

Någon som vet vad dessa två elsymboler betyder? (Se bifogad bild.)

 

Jag hoppas att någon som vet svarar eftersom jag inte gillar smällar :).

 

A.C.Magic

power to the people

 

[bild bifogad 2007-01-23 14:35:09 av A.C.Magic]

911476_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske här:

Var här?

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var här?

 

Kanske på den webplatsen som jag länkade till;-)

 

Jag skrev "kanske" och är fullt medveten om han efterfrågade ngn som "vet", men ingen har ju svarat, så då får man kanske sänka sin förväntan ngt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte direkt igen symbolerna, det behöver inte vara i någon standard utan kan vara en egen standard för ett visst fabrikat.

 

Skulle jag gissa (även om du ville ha svar från någon som vet) så skulle jag tro att du hittat dom på en variabel strömtrafo eller en dimmer.

 

Den första bilden med pilen ner beroende på om symbolen sitter över eller under plinten så visar den på en variabel in eller utgång, är det en dimmer så är det en variabel utgången som visas, är det på en ställmotor, ventil- eller spjällmotor så är det styr in/utgången som visas.

 

Den andra symbolen med pilen upp är dock svårare, då måste man nog veta på vad den sitter innan man kan svara, åter igen är det en dimmer skulle jag tolka den som en brytar utgång för trappkoppling.

 

Väntade med att svara tills någon som visste mer bestämt men då du inte fått svar ännu så ger jag dig mina gissningar ändå.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en dimmer. Symbolerna är fas in och fas ut, enligt Julas personal. Tack för ditt svar.

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...