Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

N00ben talar:) Kan inte få av cpu-fläkten


hborg333

Rekommendera Poster

tjenare, jag har nu köpt ett nytt moderkort efter att det gamla gått sönder. problemet är att jag inte kan få av den cpu-fläkten till min intelceleron processor och därmed inte komma åt processorn. fläkten är en vanlig som jag fick till processorn.

 

jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde när jag satte i den, men har för mig att det bara var att sätta i den och inte hålla på med skruvar.

 

jag har fällt upp de två plastpinnarna som jag kallar spakar som ska spänna till själv fläkten, men den sitter ändå stenhårt. är det något annat som man ska hålla inne eller skruva upp? har försökt dra ordentlig men det fungerar ej.

 

är det någon som vet hur man ska göra skulle jag vara väldigt tacksam för svar:)

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

jag har fällt upp de två plastpinnarna som jag kallar spakar som ska spänna till själv fläkten, men den sitter ändå stenhårt. är det något annat som man ska hålla inne eller skruva upp? har försökt dra ordentlig men det fungerar ej.

 

Dom vanligaste fästanordningarna för en CPU-fläkt brukar vara så att du får plocka fram skruvmejseln. På ena sidan finns ett litet "handtag". Där sätter du in skruvmejseln och trycker nedåt. Gör det här när moderkortet ligger på plant underlag och inte i datorlådan. Du kan lätt knäcka moderkortet i datorlådan när det ligger på sina distanser.

 

Tryck alltså nedåt och sedan lite utåt på väg upp, och då lossnar haspen om plasthållarna på processorsockeln. Nu ska hela fläkten vara lös.

 

Se bifogad bild, så förstår du säkert vad jag är inne på.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

[inlägget ändrat 2007-01-22 17:57:34 av Stefan Eklinder]

911180_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...