Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antal medlemmar på Eforum?


Leon_

Rekommendera Poster

Hej,

blev lite nyfiken på hur många medlemmar det finns här på forumet, men hittade ingen information om det.

Någon som har koll?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att den infon fanns på sidan Medlemmar, men den tycks ju ha försvunnit från vänstermenyn numer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, den är borta sedan ett tag.

I tråden //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=403144#403313 , som är nästan 4 år gammal står det

* Det ligger 20876 registrerade användare i databasen.

* Av dessa så har 16684 skrivit minst ett inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock kan man ju på statistiksidan se att nr 300 på mest aktiva användare har skrivit 4 inlägg hittills i år, så den listan kan ju fungera som en guide för hur många aktiva och återkommande medlemmar eforum har

 

Totalsumman är ju egentligen rätt ointressant eftersom konton ligger kvar i åratal efter man skrivit sitt sista inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar länken till användarinfo så står det 'UserId'. Om det räknas upp med ett för varje nyregistrerad användare finns det mer än 74020 i alla fall, det är det högsta numret jag hittat (men den personen ha rvarit registrerad npn månad i alla fall).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

2508 medlemmar har loggat in på Eforum sedan början av denna månad.

 

Det är ganska stor del av Eforums besökare som inte skriver egna inlägg utan endast läser.

 

Eforum har också en ganska hög pagerank i google (7) som gör att många kommer hit den vägen.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...