Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp HDD 250gigs


jorpe

Rekommendera Poster

Hjääälp!

Jag har försökt få igång min hårdisk nu några veckor! Och kommit fram till att jag är aldeles för kass på datorer! =p

 

Disken är en samsung 250 Gigare, intärn hårddisk! Hittar bara 32 gig, och jag tror jag råka fiffla till det så.. För jag skulle partitionera disken genom windows xp skivan och råkade välja FAT32. Nu är det så att jag installerat om windows ett antal gånger formaterat om disken och försökt att konventera den till NTFS.. Hopplöst fall den blir till NTFS tror jag men det finns fortfarande bara 32 gig och andvända!

 

Går det bättre om man kanske ladda ner SP 3 eller 2?

 

Snälla svara om ni kan! tacksam för alla svar!

/ jonas!

 

[inlägget ändrat 2007-01-22 12:46:22 av jorpe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Den här datorn > Hantera > Diskhantering

 

Här ser du hur disken är partitionerad och formaterad. Om du har en partion på 32 GB och en som är opartitionerad, skulle jag föreslå att du partitionerar resten. Högerklicka i det fältet och välj där. Det är praktiskt att ha en C-partition där systemet och installerade program ligger, och en för data.

 

Annars kan du installera om igen. Ta bort befintlig partition, partitionera om, formatera som NTFS. Sen ska det vara OK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag hittar inte min disk för tillfället, men när jag går in där så ser jag min andra 80 gigare som jag delat i 2 partitioner (C: D:). Men nu när nya disken hittas där så är det partionerade utrymmet endast 32 gig, finns inget opartitionerat utrymme. tar man bort partitionen och försöker fomatera om så blir det ändå en 32 gigs partition?

 

Jag måste ha missat nått nån som kan styra in mig lite och säga ifall jag gör nått fel?

Finns det nå pogram som förenklar det hela med den hära partition och fomations historen?

 

jätte tack för snabba svaret!

Tacksam för svar!

/jonas

 

[inlägget ändrat 2007-01-22 14:12:37 av jorpe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag kan tänka är att du byglat fel. Det brukar gå att sätta den i Master, Slave och Cable Select i både full och 32 GB-läge

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, nu vart jag fundersam. men jag har för mig att jag satt: 80 Gigs Master (C: och D:) Slave 250 gigaren (E:), secondary master brännare, secondary slave dvd brännare. Är det inte så man ska köra? eller kan man sätta secondary master på 250 gigaren?

 

nå mera tips man kan prova på, för jag har totalt kört in i väggen!

 

Jätte tack för snabba svaren!

/jonas

 

[inlägget ändrat 2007-01-22 14:47:45 av jorpe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns sex sätt att bygla! Du har säkert byglat Slave, 32 GB. Du ska bygla Slave (utan begränsning). 32 GB är till för äldre OS som inte klarar mer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaa nu är jag med! jag ska ta och kika! Men jag undrar också för jag är inte helt säker på ifall jag såg hela disken (alltså 250 gig) i början när jag skulle formatera den o partitionera den, för jag råka trycka fel och då drog jag bara ut pluggen från datorn sen dess har det här hänt. Men det är säkert som du säger med byglarna!

 

Ska kika nu, jätte tack för hjälpen!

/jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whooooohoooooooooooo!!

 

Jätte tack för alla tips och snabba svar, nu funkar disken!! =)

Det var byglarna som var fel! Tack för hjälpen!

 

/jonas!

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...