Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PSP


starzonmarz

Rekommendera Poster

Har fått en PSP som är köpt i england och av min fasa såg jag att denna kontakt på adapter (till laddaren) inte passar vårt uttag här i sverige.

 

Så jag kan inte spela den via kontakt uttaget och sedan inte ladda mitt batteri?

 

Tänkte höra med någon som är mer insatt i detta om hur jag kan gå till väga....

 

MVH

 

Sanna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en PSP som är köpt i england och av min fasa

Det är samma spänning här så det är bara en fråga om att kontakten inte passar rent fysiskt.

Antingen låter du någon händig montera en vanlig svensk kontakt i änden på sladden eller också ber du någon skaffa en brittisk reseadapter (alltså en sådan britter använder när de reser i Europa).

 

En vanlig adapter från Clas Ohlson duger inte eftersom den bara är avsedd för att man ska överleva i Storbritannien (eller någon annanstans) som svensk. Kjell&Co verkar dock ha en "allt-till-allt" som borde fungera (om den verkligen är allt-till-allt):

http://www.kjell.com/?item=37716

 

En vanlig svensk kontakt kostar säkert en tia, överlevde man fysiken/tekniken på högstadiet borde man klara av att montera en dylik själv. Om man är osäker är det dock bättre att be någon annan eller lägga ett par hundra på en adapter som fungerar och inte utgör livs- eller brand-fara varesig för dig eller din PSP.

 

 

[inlägget ändrat 2007-01-21 21:58:07 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...