Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Corloz

Rekommendera Poster

Tja! Då jag använder program som bitcomet, bitlord och liknande program (och håller på att ladda ner) så kraschar datorn och en blå-skärm med följande meddelande ( Varje gång det hänt så har denna typ av program varit igång. Har inte hänt annars):

 

"

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Om detta är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn.

Om meddelandet visas igen bör du utföra följande steg:

 

Kontrollera att all ny maskin- och programvara är korrekt installerad. Om det är

en ny installation, kan du kontakta maskin- eller programtillverkarna om du behöver

speciella filer för Windows.

 

Om problemet kvarstår kan du prova att inaktivera eller ta bort nyinstallerade

maskin- eller programvara. Inakrivera alternativ för BIOS-minnet som exempelvis

caching eller showdowing. Såhär gör du om du måste använda Felsäkert läge för att

ta bort eller inaktivera komponenter: Starta om datorn, tryck på F8 för att visa

listan Avancerade Startalternativ och välj felsäkert läge.

 

Teknisk information:

 

*** STOP: 00x000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000000)

 

Påbörjar dumpning av fysiskt minne.

Dumpningen av det fysika minnet är klar. Kontakta systemadministratören eller

teknisk support om du behöver hjälp.

"

 

Datorn är omformaterad nyligen, biosen uppdaterad, minnena kollade och dom är ok. Någon som vet något som kan vara till hjälp? Tacksam!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, vanligaste anledningen till detta felmeddelande är en felaktig drivrutin, så du har kanske inte uppdaterat alla drivrutiner efter att du formaterade om datorn. Eftersom det kommer när internet används så är det väl troligaste att det gäller drivrutinen till nätverkskortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia påpekar...Installerade du alla drivrutiner i rätt ordning efter att du formaterade och installerade ditt system igen?

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Det är mest min polare som pillat på burken, men det känns som nästa steg blir drivrutinen för nätverkskortet. Jag kör med trådlöst oxå, kanske extra känsligt då...vad vet jag...!? Fortsätt komma med tips, ni som har, så uppdaterar jag om vi kommer fram till någon lösning....thanx!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Hur uppdaterar/uppgraderar jag drivrutinen för mitt nätverkskort..? Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection (totalt okunnig...sorry...) /thanx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...