Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte drivrutiner till grafikkort, HP NX9030


Polygam

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag formaterade min laptop HP Nx9030 och nu hittar inte datorn drivrutinerna till mitt grafikkort!

Jag har försökt uppdatera från enhetshanteraren.

Jag har försökt leta upp kortet, (hittar inte det) för att söka efter drivrutiner. (Jag har redan installerat en felaktig drivrutin, vilket gjorde att jag inte såg NÅGONTING och fick formatera om allt IGEN.

 

Taxam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, just d. De glömmde ja seja. Där finns inga drivrutiner för grafikkort på hp's hemsida. Jag hitta bara drivrutiner till trådlösa-nätverket mm mm. Ingen drivrutin, eller vad grafikkortet hette, hitta jag heller. så jag vet inte modell heller...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din modell har tydligen följande chipset - Intel Extreme 2 for the 855GM och drivrutinerna för detta hittar du här:

 

http://downloadcenter.intel.com/scripts-df-external/Detail_Desc.aspx?agr=N&DwnldId=10099&lang=eng

 

Om inte det fungerar så har du drivrutinerna för nx9000 här, någon föreslog på HPs forum att dessa kan fungera.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=324377&prodTypeId=321957&prodSeriesId=324375&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093#11360

[inlägget ändrat 2007-01-21 15:25:47 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super Bussigt!

 

Perfekt!

 

NU hade d varit surt om jag blev utan bild igen, och hade varit tvungen att formatera om igen, men, nu funka det!

och det var INTE å HP´s hemsida, där fanns inga drivrutiner till MIN modell, utan bara till hela denna serien. Men Ingen av dom funka heller. Men på Intels hemsida, precis som du föreslog, så hade de drivrutiner som skulle passa denna datorn (som du trodde) vilket d gjorde...

 

 

Än en gång TACK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...