Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IXUS 400 och EOS 400D till samma dator


Lindroth

Rekommendera Poster

Jag har en Canon digital ixus 400, och nu har jag köpt en Canon eos 400D. Efter att jag installerat drivrutiner och program till eos 400 så hittas inte ixus 400 igen av datorn och bilder kan ej överföras. Kan jag ha båda kamerorna instrallerade så bilder kan överföras till samma dator?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med flora50, med kortläsare behöver du inte bekymra dig om vare sig sladdar till kamerorna eller nån installation överhuvudtaget. Du kan ha tusen kameror samtidigt om du så vill :)

 

Dessutom kan kopieringen från kortläsare vara snabbare än att koppla in kameran med sladd.

 

[inlägget ändrat 2007-01-21 07:33:39 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, ja såna finesser kan ju vara användbara.

 

Det brukar dock gå att hitta andra lösningar på sånt.

 

Men vilket sätt du föredrar är ju valfritt, minneskortläsare är ett sätt som många, inklusive mig själv, tycker är mycket mer praktiskt än kameratillverkarens program.

 

Förresten, borde inte kameran dyka upp som en vanlig "mass storage device" i utforskaren (t ex som H: eller nåt sånt)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta svar fick jag av Canon Helpcenter och det löste mina problem.

 

 

Vi kan rekommendera att ni kontrollerar följande, om en ominstallation av programvaran inte fungerar.

 

Klicka på start , kör , skriv i rutan services.msc och klicka sedan ok.

Kontrollera att nedanstående tre tjänster har startmetod automatiskt (en förutsättning för att camera window ska fungera).

Canon Camera Access Library 8 , SSDP Discovery Service , WIA (Windows Image Acquisition) .

Utför dessutom följande. Dubbelklicka på tjänsten Canon Camera Access Library 8 , öppna fliken beroenden och kontrollera att följande systemkomponenter finnes i övre rutan. SSDP Discovery Service , WIA (Windows Image Acquisition)

Stäng alla fönster och starta om datorn. Anslut sedan kameran och slå på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...