Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur att lägga till instrument med Vienna 2.4?


krutrök

Rekommendera Poster

Jag är en nybörjare vad gäller Soundfonts och Vienna men har dock så smått börjat förstå strukturen i Vienna. Det finns ju bla ett par manualer på nätet.

 

Problemet: Jag har laddat in en sf2-fil med en del bankar och instrument. I en annan sf2-fil har jag ett annat instrument jag skulle vilja addera till den första filen. Om jag laddar in the förtsnämnda med Vienna hittar jag ingen möjlighet att lägga till något från en annan fil. Det finns bara Open och Export (som exporterar till wave). Copy verkar bara fungera inom den fil jag har öppnat. Är det så att jag först måste använda Bank Manager för att lägga till den fil jag vill ha in och sedan kan använda Copy eller hur gör man?

 

Dessutom, jag har Audigy 2Z, vet någon var de soundfonts som används som default ligger någonstans? Om jag söker efter sf2-filer hittar jag två som ligger under system32. En på 4M och den andra på 8M. Är det någon av dessa som är default? Startar jag Vienna syns inga bankar utan jag måste själv gå på Open och öppna en sf2-fil.

 

Tacksam för hjälp!

 

 

/krutrök

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...