Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lån till person i en svårt sits...


Fredrik__1981

Rekommendera Poster

Fredrik__1981

Hej,

 

Försökt på lite olika forum men mest fått förslag då de vill pengar i förskott m.m...

 

Har tyvärr tagit en massa dåliga lån på ca 90.000kr... Söker någon som skulle vilja låna ut det till något vettig ränta och avbetalningsplan. Ev även större belopp då jag har lån i min bank också.

 

Har en fast inkomst men pga de dåliga lånen finns det inga pengar kvar att leva för.

 

Har inga betalningsannmärkningar eller skulder hos KFM.

 

Kontakta mig gärna om har ett tips eller vet någon är intresserad av att hjälpa till. Självklart skriver vi kontrakt på ev lån m.m.

 

Tack på förhand.

 

MVH

Fredrik J.

Halmstad

 

Fredrik__1981@hotmail.com

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fast inkomst men pga de dåliga lånen finns det inga pengar kvar att leva för.

 

Om inte banker vill låna ut till dig och du inte har pengar att leva för, varför skulle då en okänd privatperson vilja göra det annat än till skyhög ränta och med ett par benknäckare bakom sig som garant för att du kan betala?

 

Att försöka få lån på det desperata sätt som du gör här tyder på att du har ett problem som är djupare än dina skulder. Antingen är du alkoholist/narkoman eller så är du fast i något spelberoende, annars hade du haft ett mer sunt beteende när det gäller din ekonomi. Jag skulle söka riktig hjälp istället för fler lån som bara kommer göra din situation än mer ohållbar. I all välmening.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är du alkoholist/narkoman eller så är du fast i något spelberoende

Jag kan tänka mig två anledningar till.

 

1. Man är bondfångare och har hittat på en story man hoppas att det finns människor som kan gå på, sen pyser man med pengarna.

2. Man har tagit för många "inga frågor"-konsumtionslån från alla de där som lever på att låna ut pengar lättvindigt till ockerränta.

 

I fallet 1 är det bara att hoppas att ingen går på det, i fallet 2 borde man utan betalningsanmärkningar inte ha något större problem att knata in på banken och förklara att man vill låna 90000 för att lösa en massa dyra lån. Har man redan lån i bank så kanske det kan vara läge att undersöka om man kan öka på dem (lätt om det är huslån och man kan visa att huset stigit i värde sen man tog lånet, svårare om det är lån till bil).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...