Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nya drivrutiner till moderkortet, nu fungerar ej mus och tangentbord.


Emon

Rekommendera Poster

Hej!

 

Installerade nya drivrutiner till mitt moderkort via dells hemsida. Har en Dell dimension 5150. EFter installationen så startade jag om datorn. När jag sedan skulle trycka på min använadre i windows xp, så rörde sig inte musen. Inte heller tangentbordet hade någon respons. Flyttade dom till andra usb "uttag" ,men det fungerade inte det heller. Testade och gå in i bios och titta om usb slagits av, men det var igång. Tangentbordet fungerade där iag :P. Kan inte komma in på datorn och vet inte hur jag skall lösa detta. Tackar gud för att jag hade en extra dator så jag kan be er om hjälp. Är verkligen desperat, snalla hjälp mig.

 

Tack på förhand .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det går att starta datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn). I så fall kan du där göra en systemåterställning till en tidpunkt innan du installerade de nya drivrutinerna:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Eller pröva med att avinstallera/återställa drivrutinerna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade detta, men det är fortfarande samma sam. Tangentbordet fungerar i bios, men så fort windows loggan försvinner, så får det inte längre ström och är orörligt. Musen fungerar inte alls. Tack för det snabba svaret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat med det tangentbord som du sitter vid nu?

Men det verkar ju konstigt om det inte skulle få någon ström?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga ps2 portar på den nya datorn, så det är inte möjligt. Skall testa att installera om windows, så får jag se hur det går, men det är skumt som fasen att den slutar ge tangentbordet ström efter att windowsloggan försvinner. Fattar inte vad som händer. Har inte mer anslutna komponenter än innan uppgraderingen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...