Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Redigera videoklipp för användning i powerpoint

emmus84

Recommended Posts

Hoppas vekligen ngn kan hjälpa mig så fort som möjligt.

Vi är en grupp som spelat in redovisningar för att använda klipp av det i en powerpointredovisning. En IT-ansvarig på skolan sa att vi kunde använda Windows mediamaker. Detta gjorde vi och fixade klippen. Men nu fungerar det inte längre. Går inte att få fram filerna alls. Stora kryss i stället.

Vad ska vi göra? Finns det ngt annat program vi kan använda? Vad är det smidigaste sättet att fixa klippen till powerpoint?

Tacksam för snabbt svar.

Undrande ! Omöjligt att ge säkra svar med så lite info.

Vad har ni spelat in med, är det en stillbilds eller DV kamera eller på annat sätt ?

Ska du klippa ur stillbider för att lägga in i Power Point ?

Vad ska bildspelet spelas upp på, dator eller TV ?

Menade inte den IT ansvarige Movie Maker ?

Tack för snabbt svar.

Vi använde oss av en digital videokamera, en Canon. Jag ska klippa ut korta delar av klipp för att lägga in på powerpoint. Klippen är på ca 30 sek. Bildspelet ska spelas upp på dator, med powerpoint. Med en direktlänk att klicka på medan powerpoint är uppe. Jo, jag menade movie maker.

Hoppas jag har förklarat bra, så att du kan hjälpa mig. är rätt komplicerat att förklara hur jag menar.

Nu är informationen bättre men programmet Power Point är jag inte alls insatt i.

Från Movie Maker kan du exportera i fil formaten, WMV och AVI, du har troligen ett formatproblem. Efter som WMV är ett format anpassat för datorbruk bör det fungera i Power Point, det bör också AVI formatet göra, möjligen kan dom AVI format som Movie Maker exporterar i vara för stort för Power Point.

Prova att skriva in filändelsen du har exporterat från Movie Maker i och se om programmet då aksepterar filerna, i vissa andra sammanhang vet jag att det hjälper.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...