Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös skrivare


berikolssson

Rekommendera Poster

Jag har av praktiska skäl min dator och skrivare i olika rum. För att slippa massa sladdragning tänker jag mig att ha en trådlös överföring mellan dator och skrivare. Jag har idag en vanlig trådlös router. Jag har sett att det finns skrivare med inbyggt nätverkskort. Ansluter dessa till nätverket på samma sätt som en dator eller behöver nätverket innehålla en skrivarserver?

Är det någon som kan tipsa om en bra men inte alltför dyr skrivare. Finns det någon som har erfarenhet av en skrivare med beteckningen Brother MFC425

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen kan du bara köpa en miniprintserver till din nuvarande skrivare. Jag har köpt en neatgear ps 101 och den fungerar bra även på avancerade skrivare. Detta är under förutsättning att du har en trådlös hub eller router.

 

(en miniprintserver för hemmet kostar mellan 500 och 1000)

 

Lycka Till

/Jetmoon

 

[inlägget ändrat 2007-01-15 13:18:11 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska stå om skrivaren är klar att läggas in som nätverksskrivare.

 

Har skrivaren ett inbyggt nätverkskort så är den i regel klar att köras i nätverket, då brukar den också innehålla en "skrivarserver".

 

Är du efter en vanlig bläckstråleskrivare, så brukar dom normalt inte innehålla nätverkskort och server, utan det är i regel bara laserskrivare.

 

I alla fall när det handlar om skrivare för privatbruk.

 

Kör själv med två skrivare i nätverket hemma, en äldre bläckstråle med separat s.k printserver, och en laser med inbyggd sådan.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...