Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdateringar Win Xp Pro


Ingen annan

Rekommendera Poster

Vid ett tillfälle, för ca 3 veckor sedan, klickade jag JA på en fråga om mågra uppdateringar från Microsoft skulle få startas. Efter en liten stund dök rutan "Omstart krävs" upp. Med frågan:

"Datorn måste startas om innan uppdateringen kan fortsätta. Vill du starta om nu?

På den frågan svarade jag nej.

Sedan dess dyker frågan upp varje gång jag startar datorn. Jag startar om datorn flera gånger om dagen. Har vid ett till fälle svarat ja på frågan om omstart 5 gånger i följd.

 

Vilka uppdateringar det var fråga om vet jag inte. Vad gör jag?

 

Erik W

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då finns risken att någon/några updates kan ligga på kö, och inte har uppdaterats/installerats ordentligt.

 

Du kan antingen vänta tills den lilla gula ikonen dyker upp igen och klicka på den så får du troligen upp info om hur läget är.

 

Eller så kan du gå in manuellt via Verktyg och knappen Windows Update, då får du upp dom updates som inte är klara/installerade hos dig.

Och kan då installera dom igen.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Gästen!

Har kollat enligt dina förslag. Enligt uppdateringsloggen, så har alla uppdateringar, från Windiws, lyckats.

 

En möjlighet är då att uppdateringen kom från någon annan program leverantör. Vilken har jag ingen aning om.

 

Tenk om man kunde se någonstan varifrån rutan kommer, sutan som poppar upp när jag startar om datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit flera på Eforum som har haft problem med uppdateringar från Adobe sista månaden eller så. Du kan ju se om det löser sig om du går till Adobes webb och ser till att ladda hem nya uppdateringar därifrån eller avinstallerar alla Adobe-program och sedan installerar nyaste versionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...