Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Betal-SMS-tjänster

escapist

Recommended Posts

Jag har precis köpt en ny telefon med abonnemang och valt att flytta med mitt gamla nummer. Problemet är dock att jag har några hundra kronor kvar på kontantkortet som numret tillhör. Enligt säljaren skulle dessa frysa inne i och med att porteringen gick igenom. Han kanske pratar i nattmössan, men jag kommer ändå i framtiden inte att vilja använda kontantkortet så jag vill tömma det på pengar.

Jag tänker då att betal-sms är det bästa sättet att göra detta. Jag var nyfiken på om man på något sätt kunde få pengarna på kontantkortet utbetalda - något som vissa mindre nogräknde individer försökt göra genom MO-SMS - men jag kom fram till att det inte var värt mödan, då avgifterna är så höga och det inte finns något alternativ som är solklart lagligt.

Jag efterfrågar därför förslag på meningsfulla betal-SMS-tjänster. En del av pengarna går nog till några välgörenhetsorganisationer (WWF, Cancerfonden, Webaid etc.), men jag lägger nog också något bud på någon av alla lägsta-bud-auktioner som finns.

Andra idéer?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...