Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver Hjälp Med Windows XP:s Lista För "Alla Program" Som Finns Under Start-Menyn


omarzum2002

Rekommendera Poster

Hej! Kan någon hjälpa mig med följade problem?

 

Jag behöver hjälp med Windows XP:s lista för "Alla Program" som finns under start-menyn, För ett tag sen bytte jag min Windows Xp tema till Vista tema, under den perioden då jag hade vista-temat på min dator instalerade jag några nya program till datorn, när man då klickade på Start-knappen sen "alla program" så listades alla program(man kunde se alla program som fanns på datorn)

 

Nyligen när jag bytte tillbaka till den normala windows temat och så gick in på "alla program" under Start-knappen så kunde jag inte längre se alla program som fanns på datorn. De får liksom inte plats , förstår ni vad jag menar.

 

När jag går in på mappen "program" kan jag se att programmen är där de går också att köra dem direkt från mappen också, men jag vill kunna gå in från fliken "alla program", men det går som sagt inte alla program syns inte.

 

 

E detta normalt? Blir det så när man har många program? Att de inte får plats under fliken "alla program"? Nån som vet hur jag ska göra?

 

Tack På För Hand !

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
E detta normalt? Blir det så när man har många program? Att de inte får plats under fliken "alla program"? Nån som vet hur jag ska göra?

 

Du menar att när du går in på Program via Start, så visas bara några program i listan och sedan finns där >> (pekande nedåt) ?

 

I så fall är det helt normalt. Har så själv i Programmenyn under Start.

Klickar jag en gång på >> så dyker hela listan upp.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omarzum2002 skrev:

 

E detta normalt? Blir det så när man har många program? Att de inte får plats under fliken "alla program"? Nån som vet hur jag ska göra?

Tyvär har Microsoft valt att ha det så som standard, men du ändrar lätt.

Högerklicka på Start -> Egenskaper -> Start-menyn -> Anpassa (Klassisk Start-meny). Bocka ur Använd anpassade menyer. Sedan slipper du irriteras av att inte direkt se alla program.

Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2007-01-14 09:37:40 av Maratonmannen]

908254_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Men som ni sa först, att det finns ett pekande nedåt stämmer inte!, jag ser ingen sån! Kan jag på något sett ändra inställningarna så att den syns?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omarzum2002 skrev:

 

Men som ni sa först, att det finns ett pekande nedåt stämmer inte!, jag ser ingen sån! Kan jag på något sett ändra inställningarna så att den syns?

Ja, genom att bocka i Använd anpassade menyer, så ser du nedåtpilarna. Se bifogad bild hur det ser ut.

Detta gäller alltså Klassisk Start-meny. Sätter du sedan muspekaren på raden med netåtpilarna, så visas alla program och samtidigt försvinner nedåtpilarna.

 

[bild bifogad 2007-01-15 13:50:04 av Maratonmannen]

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-01-15 13:51:48 av Maratonmannen]

908679_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...