Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mystisk IP och en tunnel..vad kan det vara?


Simonsson

Rekommendera Poster

efter att lånat xp av en god vän, så visade det sig att jag har två IP addresser till datorn, mysko?

grejen har jag inte sett i min förra xp version jag hade. sen har jag någon adapter som är mysko, den har också en IP adress fast annorlunda..

 

en annan grej är också mysko..

jag tog och blockerade IE med SäkerBas och det fungerade om man gick dom vanliga vägarna,dvs. genom iconen eller msn.

resultatet blev= "sidan kan ej visas"( :thumbsup: )

men tex. jag klickar på iconen "Den här datorn" på skrivbordet och skriver in www.idg.se i fältet, så tada, jag kommer hit... :thumbsdown:

 

så jag behöver lite hjälp...

 

//sacke

 

[bild bifogad 2007-01-13 21:26:04 av sacke23]

908126_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så visade det sig att jag har två IP addresser till datorn, mysko?

Du ser ut att ha installerat IPv6 från Windows Update, då blir det så där med den vanliga 192.168.1.3 i IPv4 samt en mycket längre i IPv6, liksom ett pseudo-interface dvs är väl ungefär låtsasgränssnitt, det är ett internt gränssnitt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, finns det för och nackdelar med saken? bra/dåligt?

jag vet inte exakt vad jag har gjort för uppdatering, jag har den på automatisk uppdatering...

 

//sacke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt ingen aning om det är någon nackdel med IPv6 som privatperson mot en internetleverantör som kör IPv4, det är ingen fördel i alla fall. Vista kommer väl med IPv6 som normalläge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...