Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken Kabel-Adapter


kalle2345

Rekommendera Poster

Söker efter rätt kablar adapters i dessa 2 fall:

 

1, Jag har en DVD-spelare som jag vill skicka ut bildsignal till en IBM CRT P275 skärm 21". Den har 1st.VGA ingång som används av min PC, den har också en ledig DVI-A 24+5.

DVD:n har komponent,komposit,S,HDMI,SCart utgångar.

Vilken kabel eller adapter skall jag köpa för att få bild från DVD:n på min skärm? Skall mestadels titta på MP3 filstruktur.

Skärmen har en omkopplare på fronten som väljer ingång.

 

2, I detta fall så vill jag ha ut bildsignal från en 7.1 receiver till en TFT skärm som endast har en VGA ingång som är ledig.

Jag skall ha skärmen att titta på filstruktur från receiverns USB ingång m.m samt även förhandstitt på filmer utan att behöva dra igång projjen.

Jag kan tänka mig att det är fler än jag som använder en liten extra skärm i bioanläggningen, men vad behöver jag köpa för att få dem att funka ihop?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VGA i PC-skärmar är inte samma VGA som "TV-VGA". PC-skärmar använder TTL-VGA, vilket betyder 5 volt peak-to peak, medan "TV-VGA" är på 1 volt (om jag minns rätt) peak-to peak.

 

"Dyraste" men enklaste alternativet: Köp en billig LCD-TV på rea. Som klarar både VGA samt TTL-VGA Och gärna DVI/DVI-D eller HDMI.

 

Annars kan du ju leta efter en "video to VGA adapter". Kostar runt 1000:- enligt minneskretsarna i min skalle.. ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...