Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Css- Färdiga mallar


moztwanted

Rekommendera Poster

Hej igen!

 

Jag undrar om det finns någon annan sida (helst svensk) där man lika enkelt som på webdesignskolan.com, kan få färdiga "Layout´s".

 

Tycker att det var så enkelt att börja bygga på css- som jag tog från webdesignskolan men hittar inga liknande sidor där man lika enkelt kan få en fungerande layout.

 

Om någon har ett tips på vart jag kan hitta en mall eller layout....Likt min skiss (bifogad bild)....

 

Allt jag försöker skapa på egen hand blir bara kletigt och kladdigt ;)

 

 

 

 

[bild bifogad 2007-01-12 18:24:23 av moztwanted]

907702_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta och lära mig :)

 

Har precis lärt mig lite om hur css funkar annars så kan jag lite html och lär mig ganska snabbt eftersom jag gillar att exprimentera med nya saker

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den mall du efterfrågar kan man lätt göra med DIV & CSS. Vilket också man BÖR göra. Tabeller skall man inte använda i detta fallet tycker jag inte då divvar kan styras lättare imo.

 

T ex menyn:

Använd UL och LI omslutna av en div som du sätter en fast bredd på (UL samma bredda), samt LI av en bredd där fem får plats på en rad.

Gör du på rätt sätt så flödar LI vidare på ny rad efter fem LI

 

HTML skall inte vara svårare än följande:

<div id="divmeny"><ul id="meny">
<li>meny1</li>
<li>meny2</li>
<li>meny3</li>
<li>meny4</li>
<li>meny5</li>
<li>meny6</li>
<li>meny7</li>
<li>meny8</li>
<li>meny9</li>
<li>meny10</li>
</ul></div>

 

 

Läs mer här: http://webdesignskolan.com/css-layout/css_layout.htm#cssmeny

[inlägget ändrat 2007-01-13 03:39:32 av Jonas_Bo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fixade jag en i CSS!

Du kan ju titta om du vill, jag bifogar en fil.

 

Alla bakrunder är ju exempel så du akn ju ändra hur lätt du vill.

Om du tycker att det ser okej ut så kan jag skicka filerna.

 

Lycka Till!

 

Ladda ner internet!

http://www.w3schools.com/downloadwww.htm

 

//MvH Walle

 

[bild bifogad 2007-01-13 16:06:30 av Walle^^]

907994_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla!!

 

Den blev juh precis som jag önskade mig!

 

Skicka den till info(at)lionshop.se om du vill vara så snäll!

 

Snälla ;)

 

Verkligen super juh!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker att det ser okej ut så kan jag skicka filerna.
Varför inte klistra in koden här?

Hela tanken med ett forum är ju att fler än en person skall kunna dra nytta av utbytet. Kanske finns det andra som dyker på samma "problem" och då kan få hjälp direkt.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att då kan de kontakta mig på mailen så skickar jag.;)

Jag ger inte ut mina arbeten hur som helst gillar mer att veta vem som tar de.

 

Inte nån liten kurre som inte är användare har ska ta del av det som jag skapar.

 

Lycka Till!

 

Ladda ner internet!

http://www.w3schools.com/downloadwww.htm

 

//MvH Walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger inte ut mina arbeten hur som helst gillar mer att veta vem som tar de.

Varför inte? Vi andra gör det ju hela tiden.Hela idén med ett forum är just att man delar med sig av sin kunskap. Motsatsen kallas ex. konsultverksamhet och detta har sin marknadsplats på andra ställen.

 

[inlägget ändrat 2007-01-14 13:16:01 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, att dela med sig och därigenom låta andra vidarutveckla grundiden är ju det som gör att forumet kan växa i styrka eftersom fler kan lära sig. Dessutom finns svaret kvar när andra undrar samma sak.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nån liten kurre som inte är användare har ska ta del av det som jag skapar.

 

Stor eller liten "Kurre", förstår inte heller varför du inte vågar dela med dig här på forumet, när alla vi andra gör det?

 

Som Anjuna Moon och lizardkng är inne på, en del av vitsen på ett forum som det här, är ju att dela med sig av sin kunskap så andra får hjälp och lär sig.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Walle, nu när jag vet din inställning till att dela med sig och hjälpa till här på Eforum så kommer jag lättare kunna anpassa mitt beteende.

Med andra ord så behöver jag inte lägga tid på att hjälpa dig - ty jag anser dig vara en "liten kurre" som inte förtjänar min hjälp.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta vad är provblemet?

Han känner sig jätte nöjd och vi kontaktar varandra och jag jälper honom jag delar ut mina kunskaper som er andra.

Nu är det så att jag inte orkar posta långa koder och ni behöver inte reta upp er på det.

Om någon mer komemr behöva hjälp visst skicka iväg ett mail så får ni de direkt.

 

 

Lycka Till!

 

Ladda ner internet!

http://www.w3schools.com/downloadwww.htm

 

//MvH Walle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta vad är provblemet?

En stor del av poängen med den samlade kunskapen på e-forum är att den även är sökbar. Dina lösningar till just den här personen kommer alltså ingen annan till godo om den inte postas här. Hela den här tråden tjänar alltså inte som annat än en sk. "red herring" för folk som sökt upp den, eftersom inga lösningar ges i den.

 

Du gör naturligtvis som du vill, men då får du gilla läget om du får kritik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag inte orkar posta långa koder...

 

Aha, men då kan jag hjälpa dig. Maila koden till min adress så kan jag posta dem åt dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag inte orkar posta långa koder och ni behöver inte reta upp er på det.

 

 

Hört talas om

 

Markera, Ctrl+C= Kopiera

 

Ctrl+V=Klistra in

 

Kanske jättejobbigt...?

 

 

Poäng till Anjuna Moon och lizardkng

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag frågar så himla mycket och hela tiden behöver hjälp, men jag är verkligen helt "fashinerad" av att ni kan slänga fram en kodsnutt sådär rakt av bara...

Det som tar mig en vecka kan ni säkert fixa under 30 min med en kaffekopp i handen :)

 

Jag har lite svårt för en sak eller kan jag kalla det en dröm...

 

Eftersom min meny är lite för liten med tanke på att jag snart ska lägga till över 300 nya undersidor så är jag av desperat hjälp!

 

Jag har surfat runt lite och kollat på olika "sourse" för att kanske få någon ide av någon fungerande meny och stötte på en väldigt bra och funktionell meny på http://www.inwarehouse.se/ ...

 

Den liksom har många menyer inbyggda i sig och jag skulle verkligen behöva någonting liknande!

 

Jag hinner säkert få pension före jag klarar av att få en meny som den, vartav jag skriver till er nu!

 

Kan någon snälla hastigt bara skissa fram en sån meny eller säga hur jag kan göra en sån, jag ger kredits, poäng ja, tom En cyberkram till den som hjälper mig!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du ha den?

1. Man klickar på en sida i menyn och sidan laddas i webbläsaren varpå sidans undersidor visas i menyn under den sida i menyn man klickat på (precis om inwarehouse)

 

2. Man klickar på en sida i menyn och undersidor visas direkt i menyn utan att webbläsaren läser in någon ny sida?

 

Båda varianterna har jag sett postade i forumet.

1an finns under ASP & VBScript (alt PHP beroende på vad du använder)

 

Ligger all information på 300 htmlsidor eller lagrar du information i en databas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att ha alla 300 sidor som html-undersidor och menyn som inwarehouse har verkar smidig och lätt.

 

Jag kommer att ha en huvudmeny med 7 st "huvudval".

Kan nämna att ett av dessa kommer att ha ca.78 "Under sidor" vartav det blir lite svårt att passa in dessa som jag tidigare gjort på högra spalten (se: lionshop.se)

 

Jag kommer inte att använda samma design som jag har nu, så även ideer på den saken välkomnas.

Har en fin, fin domain som jag bara måste ta i bruk (pokerlife.com) och för att få den att verka proffsig behöver jag hårdsatsa på att både lära och förstå hur saker funkar

 

Är verkligen tacksam för alla svar! Borde lägga en "kredits till" länk på footer, med en länk till idg-forum ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att ha alla 300 sidor som html-undersidor

 

jag föreslår att du lär dig asp, asp.net eller php eller gör så att du kan ha SSI för annars kan det bli rätt jobbigt ifall om du skulle byta design, på 300sidor..

------------------------------------------------------------

Se om jag är online:

http://www.xfire.com/profile/darkluna/

// Codler

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu e jag nuetral , men fick en ide, kan man posta in tutorials http://iwtjanster.idg.se/webbstudio/ ?

tänkter så att det kanske bli lättare att söka o fin justerat för alla användare om webbstudio hade artiklar om "problemlösningar" med bra rubriker.

 

jag såg också att man kan söka där, e den sökningen kopplad med eforumets sökning( det kan vara en till ide o fixa kanske =) )?

------------------------------------------------------------

Se om jag är online:

http://www.xfire.com/profile/darkluna/

// Codler

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Codler;

Tänk om du skall få in ännu en huvudmeny - skall du ändra på alla 300 sidorna då?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klarar mig inte helt själv med allt, tar säkert vatten över huvudet om jag börjar skapa en meny och alla undersidor....

Men jag ska göra det någon vacker dag ;)

 

Jag fick massa hjälp tidigare när jag ändrade på min layout och lite på texterna (storlek, färg osv) och skulle behöva

få till menyn lite till...

Alltså jag behöver få plate med några meny-val till...

Kan man inte bara ändra på css- saken att man gör allting lite bredare

så jag får plats med fler:

 

"<li><a href="http://www.index.html"onMouseOver="window.status='Förstasidan'; return true" onMouseOut="window.status=' '">Hem</a></li>"

 

På menyn?

 

Jag vet att ni skakar på huvudet :)

 

(lionshop.se var sidan ja)

[inlägget ändrat 2007-01-15 21:41:58 av moztwanted]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har 2 body - ta bort en

2. Angående storleken på menyn kan du fundera på att :

a) Ändra texten på menyknapparna till något med mindre bokstäver - om möjligt (ta bort "Poker")

B) minska fontstorleken på menyknapparna i din cssfil

c) Ändra bredd på hela sidinnehållet. Vet inte om cssen kan göra det på ett enkelt sätt men det kan jag tänka mig.

edit; i layout5.css ändra där det står 700px till ett högre värde och testa.

Testa med t ex 770px

 

 

[inlägget ändrat 2007-01-16 20:54:19 av Jonas_Bo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...