Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Chemist

Multitasking på win2k är värdelöst

Rekommendera Poster

erik6

Det där med 286:a var kanske inte helt fel. 1985 hade vi en 286 med 5 terminaler på jobbet. Jag minns inga speciella väntetider om man ordbehandlade några stycken samtidigt i Lyrix. Operativsystememt kom från Microsoft och hette Xenix.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Dobroslaw Krawczynski

Ja, alla amigor kunde ha hårddisk. A3000 var ingen dålig burk och var snabbare än mac när det gäller SCSI. %00:an kunde byggas ut med en 590 (en SCSI disk) och 600 och 1200 fanns i konfigurationer med hårddisk. (2,5" IDE)

Det fanns en separat MMU man kunde använda eftersom det inte fanns en inbyggd i 68020, det fanns dock virtuellt minne program men de var inte "felfria".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Weyland

Mmm... sålde av min Amiga 98.. lite sorgligt faktiskt *snyft* Det var en vacker bigtower med ungefär allt man kunde stoppa in i den.. *sakna* (fick förresten 11 kkr för den totalt)

Jag körde VMM ibland men det var juh tämligen värdelöst. Precis som swapping idag är ;) Näh - det ska finnas minne i burken så det räcker till allt. :)

Mac-emulatorn var en höjdare minns jag - med benchmarks som visade på snabbare prestanda än motsvarande Mac med samma hårdvara - spelade Duke Nukem med den :)

----

Jag har förresten en A1000 liggandes hos föräldrarna i Kalmar.. med tassavtrycken å de i locket. Om nå'n är intresserad :)

/Weyland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Adam Larsson1

"/Weyland - Amigan swappade ALDRIG."

Kan ju bero på att den inte kunde... = )

/Adam

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Adam Larsson1

"/Weyland - Amigan swappade ALDRIG."

Kan ju bero på att den inte kunde... = )

/Adam

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
forkFred12

Heheh, frestande....

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...