Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Multitasking på win2k är värdelöst


Chemist

Rekommendera Poster

Det där med 286:a var kanske inte helt fel. 1985 hade vi en 286 med 5 terminaler på jobbet. Jag minns inga speciella väntetider om man ordbehandlade några stycken samtidigt i Lyrix. Operativsystememt kom från Microsoft och hette Xenix.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Skapad
  • Senaste svar
Dobroslaw Krawczynski

Ja, alla amigor kunde ha hårddisk. A3000 var ingen dålig burk och var snabbare än mac när det gäller SCSI. %00:an kunde byggas ut med en 590 (en SCSI disk) och 600 och 1200 fanns i konfigurationer med hårddisk. (2,5" IDE)

 

Det fanns en separat MMU man kunde använda eftersom det inte fanns en inbyggd i 68020, det fanns dock virtuellt minne program men de var inte "felfria".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... sålde av min Amiga 98.. lite sorgligt faktiskt *snyft* Det var en vacker bigtower med ungefär allt man kunde stoppa in i den.. *sakna* (fick förresten 11 kkr för den totalt)

 

Jag körde VMM ibland men det var juh tämligen värdelöst. Precis som swapping idag är ;) Näh - det ska finnas minne i burken så det räcker till allt. :)

 

Mac-emulatorn var en höjdare minns jag - med benchmarks som visade på snabbare prestanda än motsvarande Mac med samma hårdvara - spelade Duke Nukem med den :)

 

----

 

Jag har förresten en A1000 liggandes hos föräldrarna i Kalmar.. med tassavtrycken å de i locket. Om nå'n är intresserad :)

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...