Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail problem


JFR

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har problem med mailutskick från min server. När jag via min websida ska skicka ut flera mail tar det väldigt lång tid. Problemet har uppstått de senaste dagarna. Tidigare gick det jättebra att skicka mail.

 

Jag har HMailserver på servern och har provat två komponenter till min aspsida, AspEmail och JMail. Det går lika segt med bägge två. Skickar jag ett mail så tar det ca 10 sek, två mail ca 25 sek och skickar jag 4 st så blir det script timeout på sidan. Att höja den tiden känns inte som ett alternativ då det kan vara upp emot 30 mail ibland. När jag skickar från Thunderbird så fungerar allt som vanligt.

 

Det verkar som det är något strul mellan komponenten och mailservern. Är det någon som vet vad det kan bero på?

 

/Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av HMailserver, men kan du inte få ditt asp-skript att lägga mailen i en pickup-katalog?

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Nu har jag lyckats att få mailen till en pickup-katalog. Då är det tyvärr så att HMailServer inte har stöd för någon typ av pickup. Finns det något annat sätt jag kan lösa det på med pickup. Som default vill JMail skicka till c:\inetpub\mailroot\pickup\. Inga problem att få dit mailen. Men hur ska jag sedan få dom att skickas vidare från c:\inetpub\mailroot\pickup\?

 

/Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, det var ju trist. Har som sagt aldrig jobbat med hMailServer...

Hur ser koden ut för att skicka mailen då?

Klistra in den här så kan man kolla om det är ngt som ser skumt ut.

(glöm inte LOG-knappen)

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...