Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Riva tnt2 tvout problem


Nisse

Rekommendera Poster

Vilka tvout sladdar funkar på riva tnt2 AGP m32 (A-Open PA3000 Plus) med tv-out port, Composite (RCA) Output och S-Video Output. Det är encoder chip (tv) Chrontel 7005. Tvn som är sony tv, trinitron 29 tum har s-video-ingång. Och två scart, RGB-insignal, TV audio/video-utsignal, s-video-insignal, audio/video utgång för monitor. Har provat med s-vhs sladd och ändra till tv på egenskaper i Windows. 98. Har även tankat hem nya drivrutiner. Fick inte fram bilden fast det sitter tv-out på riva tnt 2 kortet. Vad finns kvar att prova då? Vill gärna ha dator bilden och ljudet till tvn för filmens och spelens skull. Har tankat hem program till tvout som heter TV Control Center 2000. Nån som vet hur det fungerar? När jag försöker flytta över dator bild till tv med program så släcks dator skärmen. Men inget händer på tvn. Jag måste starta om datorn för att komma tillbaka. Blir inspelning av dataspel från tvout till videobandspelare bra? Går det koppla direkt till videobandspelare utan tv? Vad står AGP för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore nog bra om du nöjde dig med en eller två frågor i en tråd på detta forum....

 

Jag nöjer mig med att svara på sista frågan:

AGP = Accelerated Graphics Port

((Vidareutveckling av PCI-interfacet med en klocka på 66Mhz vid AGP1X, 133Mhz vid AGP2X osv.)

 

/Lev

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...