Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Response.Write med frames


Johan Söderberg

Rekommendera Poster

Johan Söderberg

Jag har delat upp en sida i två frames. I den vänstra presenterar jag ett antal poster från mitt diskusionsforum. När användare trycker på ett inlägg, ska den "tråden" öppnas i fönstret "right".

 

Jag använder respons.write (se nedan) men kan inte för mitt liv få in [TARGET=right] på rätt ställe. Går det att använda TARGET på detta sätt ?? Var ska jag sätt in target "kommandot" ?

 

Response.Write "<td bgcolor='" & ForumCellColor & "' align='center'><a href='topic.asp?topic_id=" & rs("Topic_ID") & "&forum_id=" & Request.QueryString("forum_id") & "&Topic_Title=" & left(server.URLEncode(rs("T_Subject")), 50) & "&forum_title=" & server.URLEncode(Request.QueryString("forum_title")) & "&M=" & rs("T_Mail") & "'>" & isNew(rs("T_Last_Post")) & "</a></td>" & vbcrlf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

target="right" skall stå i länken..

 

<a href='..' target='right'>länk</a>

 

kolla så att din frames verkligen heter right och inget annat..

 

- Magnus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror nog inte att du kan göra på det sättet eftersom ASP koden genereras innan den skickas - ett altenativ är att du gör ett gömt formulär i den högra som innehåller "tråden".

Fyll detta gömda formulär med den aktuell info från den vänstra framen med javascript typ parent.högra.form.traden.value="datasnack";

gör sedan en "högerframes-submit" med skript från vänstra framen så kommer värdena att skickas från rätt fönster eftersom asp/php/perl/jsp genererar tillbaka koden till sammma fönster

 

detta fungerar garanterat (möjligtvis att koden jag slarvade fram måste ses över men tekniken är enkel och logisk)

parent.högra.form.submit();

 

:-)

 

 

[inlägget ändrat 2000-09-22 08:21:42 av Mike One]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här går att göra:

<%

dim StrTId,StrFId,StrSubject,StrFtitle,StrMail

StrTId = rs("Topic_ID")

StrFId = Trim(Request.QueryString("forum_id"))

StrSubject = left(server.URLEncode(rs("T_Subject")), 50)

StrFtitle = server.URLEncode(Request.QueryString("forum_title"))

StrMail = rs("T_Mail")

%>

<td bgcolor=<%ForumCellColor%> align="center">

<a href='topic.asp?topic_id=<%= StrTId%>

&forum_id=<%= StrFId%>

&Topic_Title=<%= StrSubject%>

&forum_title=<%= StrFtitle%>

&M=<%= StrMail%> TARGET="right"><%= isNew(rs("T_Last_Post"))</a>

</td>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...