Johan Söderberg Posted September 21, 2000 Share Posted September 21, 2000 Jag har delat upp en sida i två frames. I den vänstra presenterar jag ett antal poster från mitt diskusionsforum. När användare trycker på ett inlägg, ska den "tråden" öppnas i fönstret "right". Jag använder respons.write (se nedan) men kan inte för mitt liv få in [TARGET=right] på rätt ställe. Går det att använda TARGET på detta sätt ?? Var ska jag sätt in target "kommandot" ? Response.Write "<td bgcolor='" & ForumCellColor & "' align='center'><a href='topic.asp?topic_id=" & rs("Topic_ID") & "&forum_id=" & Request.QueryString("forum_id") & "&Topic_Title=" & left(server.URLEncode(rs("T_Subject")), 50) & "&forum_title=" & server.URLEncode(Request.QueryString("forum_title")) & "&M=" & rs("T_Mail") & "'>" & isNew(rs("T_Last_Post")) & "</a></td>" & vbcrlf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Gladh Posted September 22, 2000 Share Posted September 22, 2000 target="right" skall stå i länken.. <a href='..' target='right'>länk</a> kolla så att din frames verkligen heter right och inget annat.. - Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike One Posted September 22, 2000 Share Posted September 22, 2000 tror nog inte att du kan göra på det sättet eftersom ASP koden genereras innan den skickas - ett altenativ är att du gör ett gömt formulär i den högra som innehåller "tråden". Fyll detta gömda formulär med den aktuell info från den vänstra framen med javascript typ parent.högra.form.traden.value="datasnack"; gör sedan en "högerframes-submit" med skript från vänstra framen så kommer värdena att skickas från rätt fönster eftersom asp/php/perl/jsp genererar tillbaka koden till sammma fönster detta fungerar garanterat (möjligtvis att koden jag slarvade fram måste ses över men tekniken är enkel och logisk) parent.högra.form.submit(); :-) [inlägget ändrat 2000-09-22 08:21:42 av Mike One] Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClaesNilsson Posted September 23, 2000 Share Posted September 23, 2000 Så här går att göra: <% dim StrTId,StrFId,StrSubject,StrFtitle,StrMail StrTId = rs("Topic_ID") StrFId = Trim(Request.QueryString("forum_id")) StrSubject = left(server.URLEncode(rs("T_Subject")), 50) StrFtitle = server.URLEncode(Request.QueryString("forum_title")) StrMail = rs("T_Mail") %> <td bgcolor=<%ForumCellColor%> align="center"> <a href='topic.asp?topic_id=<%= StrTId%> &forum_id=<%= StrFId%> &Topic_Title=<%= StrSubject%> &forum_title=<%= StrFtitle%> &M=<%= StrMail%> TARGET="right"><%= isNew(rs("T_Last_Post"))</a> </td> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.